Fundația Orange

Media


În vizită la Școala Gimnazială Sîncraiu de Mureș – școala care mizează pe educația digitală

În vizită la Școala Gimnazială Sîncraiu de Mureș – școala care mizează pe educația digitală

FOTO: Profesorul modern îmbină învățământul tradițional cu educația digitală


Într-o școală conectată la tehnologie, proiectul Digitaliada se potrivește ca o mănușă, iar rezultatele sunt deja vizibile. Elevii sunt mai implicați, profesorii mai încrezători și toată lumea are de câștigat.

Tehnologia și educația digitală fac parte din dinamica învățării la Școala Gimnazială Sîncraiu de Mureș. În plus, profesorii de aici au ales metode inovative de a interacționa cu clasa, iar acest lucru i-a ajutat pe elevi să vadă materii precum matematica și informatica într-o notă pozitivă. Cel mai bun exemplu este veteranul catedrei de mate, Emil Novac, cel care de mai bine de 30 de ani intră la clasă fără catalog.

„Eu am un stil propriu de predare, mai libertin – intru la clasă fără catalog, copiii sunt mai relaxați, vine la tablă cine știe, dezbatem idei, iar când termină clasa a VIII-a fiecare copil este capabil să își aleagă viitorul”, susține proful de mate Emil Novac, cel care din 1984 a ales să renunțe la catalog pentru a nu îi speria pe elevi la clasă. 

Într-o astfel de școală, în care respectul, înțelegerea și încrederea sunt elemente de bază,  atitudinea elevilor este cea care impresionează. Elevii, chiar și cei mai mici sunt deschiși, vorbăreți, capabili să își spună părerea și să își susțină un punct de vedere. Pentru Andrei, elev în clasa a VI-a, lecțiile digitale prezente acum la clasă fac diferența față de anii precedenți. „Mie cel mai mult la școală îmi plac tabletele și aplicațiile, le-am testat pe toate. Cel mai mult îmi place să fac la geometrie pe Geogebra, este mai ușor decât anul trecut când nu aveam tablete la ore”.

Digitaliada@Școala Sîncraiu de Mureș în imagini

„Introducerea educație digitale este un pas care trebuia făcut demult. Copiii se folosesc deja de tehnologie, dar dacă le oferim jocuri educative, aplicații care să îi facă să înțeleagă termeni și elemente noi, vor avea un alt fel de a învăță și de a înțelege ce li se predă la clasă”, este de părere Mihaela Cojocnean, inspector școlar de specialitate, județul Mureș.

De la momentul implementării proiectului Digitaliada în Școala Sîncraiu de Mureș, adică de la începerea anului școlar 2017 – 2018, elevi și profesori înregistrează progrese vizibile. Pe Rareș, elev în clasa a VIII-a, lecțiile digitale l-au ajutat să înțeleagă mai bine materiile abstracte. „Pentru mine orele desfășurate pe tablete au reprezentat o formă nouă de a înțelege și de a învăța lucruri noi. Eu am înțeles unele elemente noi din matematică și geometrie doar din aplicații. De exemplu, Geogebra m-a ajutat să înțeleg mult mai bine corpurile geometrice în plan”.

„Lecțiile mele au devenit mult mai interesante. Sunt suficienți de multi copii care se plictisesc la orele de matematică, dar, de anul acesta, le dau tabletele să aplice acolo anumite noțiuni învățate la clasă. Lucrul acesta îi ajută foarte mult. Nu mai avem lecțiile acelea monotone în care doar calculam, acum mai trecem un nivel într-o aplicație, aplaudăm, ne bucurăm de reușite. În plus, folosim laboratorul Digitaliada și pentru opționalul de T.I.C., iar aplicațiile i-au cucerit pe cei mici. Avem un elev în clasa a V-a, cucerit de aplicația Scratch și care a zburat cu racheta pe Luna”, susține Constanța Domokos, prof de mate și T.I.C la Școala din Sîncraiu de Mureș.

Este clar că aplicațiile ne ușurează viața. Pentru aproape orice avem la îndemână o aplicație care să ne ușureze existența. „Așa se întâmplă și cu elevii la clasă. Digitaliada, proiect inițiat și susținut de Fundația Orange, a făcut astfel încât elevii să aibă acces la tehnologie digitală, cu lecții serioase, cu probleme, exerciții și teste interactive, pentru a le ușura procesul de învățare”, conchide tânărul profesor de mate, Szász Szilárd.