Fundația Orange

PREDAREA LITERATURII ÎN CADRUL ORELOR DE LIMBA ENGLEZĂ

Concurs

MARIA

Trimis la 11.02.2017

Limbi moderne
LIMBI MODERNE, V, VI, VII, VIII MEDIU PREDARE

“Orice carte care ajută un copil să citească… este bună pentru el”
de Maya Angelou

Cărțile nu sunt numai un loc unde copiii descoperă cuvinte și concepte, o carte poate oferi elevului punctul de plecare pentru a vorbi despre situații din viața reală sau pur și simplu pentru a-și clarifica răspunsul la întrebari personale.
Noi, profesorii, ar trebui să încurajăm elevii să citească. Putem face acest lucru predând literatura in clasă, motivându-i să citească.
Universul nostru postmodern este vizitat de copiii noștri. În acest context, distincția dintre eroi și personaje negative este adesea dificil de făcut. Au mai rămas puține figuri eroice, așa că profesorii ar trebui să predea literatura în clasă. Scriitori cum ar fi Lewis Carol, Mark Twain, Charles Dickens, Daniel Defoe ar putea face ca personajele să fie memorabile.
Ce profesor nu ar dori ca elevii lui să citească mai mult? Inovațiile tehnologice și dezvoltarea internetului, ca de altfel și diversele mijloace de comunicare cum ar fi telefoanele mobile, televiziunea au influențat profund modul în care înțelegem literatura. Internetul funcționează ca o arhivă enormă. Oferă de altfel spațiu adecvat pentru producțiile literare inovatoare. Astfel, tehnologia modernă ar putea fi privită nu ca o amenințare, ci ca un aliat, astfel definiția literaturii ar trebui să fie lărgită și revizuită.
În concluzie, predarea literaturii în secolul 21 poate fi o activitate solicitantă. Ne adresăm unor elevi care nu au bani, nu au timp și care mai degrabă și-ar petrece timpul navigând pe internet. Dar atunci când elevii sunt interesați, aceștia vor învăța în orice condiții. Pentru a atrage cititorii, profesorii trebuie să cunoască o varietate de cărți pentru copii, să recunoască literatura de calitate, să se familiarizeze cu autorii
Literatura oferă beneficii importante pentru predarea limbii engleze. Când copiii citesc singuri, își dezvoltă imaginația, memoria, lărgindu-și perspectivele. Profesorul poate să aleagă să se concentreze pe gramatică și vocabular sau pe analiză stilistică.
Literatura nu numai că joacă un rol semnificativ în dezvoltarea elevului dar aduce bucurie în viața copiilor.
Așa cum Lewis Carol a spus:
“Literature is as large as life and twice as natural”.


Proiecte didactice


Documente


MARIA, profesor de Limbi moderne

ȘCLALA GIMNAZIALĂ SFÂNTUL VASILE PLOIEȘTI, Romania, PLOIESTI, Prahova

Trimis la 11.02.2017 - 20:03


Materiale similare

Protéger l’environnement

Limbi moderne
LIMBI MODERNE, VIII

Enrichir le lexique sur le thème de l’écologie
Décrire les bons gestes pour préserver la nature dans son quotidien

Le passé composé

Limbi moderne
LIMBI MODERNE, VII

Consolidarea cunostintelor de gramatica - Perfectul compus