Fundația Orange

Testimoniale


Prof. Elena Lăcătușu, Solonț: La noi, părinții au dorit opționalul „Prietenul meu, calculatorul”

Prof. Elena Lăcătușu, Solonț: La noi, părinții au dorit opționalul „Prietenul meu, calculatorul”

FOTO: Opționalul "Prietenul meu, calculatorul" le deschide copiilor noi orizonturi într-o lume dominată de digital.


De la noțiunile de creare a unor documente în programele Word sau Power Point, elevii Școlii Gimnaziale Solonț au avut șansa de a face pe micii programatori, prin intermediul aplicațiilor digitale educative.

Elena Lăcătușu spune, zâmbind, că a absolvit „și a treia facultate”. Prin perseverența cu care a urmat cursurile de formare continuă, doamna profesoară Lăcătușu arată că a înțeles să se adapteze noilor cerințe și să nu rămână captivă unui model trecut. A absolvit Institutul Politehnic „Gh. Asachi” din Iași - secția Textile-Pielărie în 1993, apoi a urmat cursurile Seminarului Pedagogic Universitar de la Universitatea „Al.I.Cuza” din Iași, a urmat cursuri de formare periodică la aceeași facultate, devenind profesor grad II, iar în 2007 a absolvit studiile postuniversitare de educație tehnologică la Universitatea Tehnică de Construcții București.

Elena Lăcătușu predă cursul opțional „Prietenul meu, calculatorul", în cadrul căruia îi învață pe elevii de gimnaziu cum să folosească aplicațiile prin care pot crea documente Word sau Power Point. „La noi s-a ținut cont de opțiunea părinților. La noi, părinții au dorit opționalul „Prietenul meu, calculatorul”, spune doamna profesoară.

În plus față de abilitățile de utilizare a instrumentelor prin care pot crea documente, aplicațiile de tip Scratch le-au oferit elevilor șansa de a fi mici programatori. „Lumea digitală i-a atras pe părinți, pe copii, iar noi, profesorii, trebuie să venim în întâmpinarea așteptărilor, oferindu-le săli, dotare, pregătire adecvată", spune Elena Lăcătușu.

Elevii sunt foarte dornici să descopere calculatorul, iar bucuria de a lucra pe tablete moderne a dat rezultate.  

Doamna profesoară observă cu bucurie interesul și progresul elevilor: „Am constat că ei au descoperit anumite lucruri mai repede decât mine și îi stimulez: haideți să vedem ce a descoperit colegul sau colega. Îi încurajez cu note, iar prin tot ceea ce facem încercăm să ne raportăm la ancorarea în viața reală."