Fundația Orange

Testimoniale


Prof. Popovici, Gălănești: Cei mici povestesc acasă cum au folosit tableta să rezolve probleme

Prof. Popovici, Gălănești: Cei mici povestesc acasă cum au folosit tableta să rezolve probleme

FOTO: Elevii își dezvoltă imaginația și creativitatea cu ajutorul aplicațiilor digitale educative.


În matematică și mai ales în geometrie, profesorul Monica Popovici a căutat mereu noi surse de inspirație, pentru a le deschide și altora gustul pentru rezolvarea celor mai dificile probleme. Digitaliada a deschis o lume nouă.

Înainte de Digitaliada, la matematică nu folosise noile tehnologii pentru a preda, astfel încât demararea proiectului i-a deschis o nouă lume.

Digitaliada: Care este povestea Digitaliada în școala dumneavoastră?

Prof. Monica Popovici: Părinții sunt uimiți. Nu își imaginau că tabletele pot fi folosite pentru a rezolva probleme de matematică la școală. Acest proiect a adus foarte multe beneficii, iar copiii s-au dezvoltat foarte frumos în acest an.

Eu sunt deschisă la orice lucru nou, iar pentru mine a fost o provocare. Pentru mine și pentru copii a fost un lucru foarte important deoarece m-a dezvoltat și pe mine, și pe ei. În anii trecuți nu lucram cu tablete la clasă. Nici eu nu foloseam, nici ei nu știau. De asta spun că a fost o provocare pentru ambele părți.

Digitaliada: Ce impact a avut asupra copiilor proiectul Digitaliada?

Prof. Monica Popovici: Din solicitările lor, din faptul că vor să lucreze, consider că Digitaliada are un impact pozitiv asupra elevilor. În cazul copiilor buni la clasă, cu ajutorul tabletei am reuși să cresc gradul de înțelegere în cazul unor situații greu de explicat la tablă.

Cu ajutorul aplicației Geometry Pad au reușit să își dezvolte imaginația, ceea ce este foarte util pentru viitor. Elevii lucrează mai bine, cu plăcere, rezolvă problemele într-un timp mai scurt și, cel mai important, își dezvoltă creativitatea.

Tehnologia a avut un impact neașteptat de bun în cazul elevilor certați cu școala. Am rămas surprinsă când am văzut că sunt atrași de tabletă și o folosesc pentru a învăța. Prind mai repede și mai ușor decât atunci când predam la tablă, mai ales geometrie.

Digitaliada: Cum au primit părinții vestea că noua tehnologie, tabletele, vor fi bază pentru studiu?

Prof. Monica Popovici: La început au crezut că vor folosi tabletele doar pentru jocuri. În scurt timp, și-au dat seama că cei mici vin acasă și povestesc cum au rezolvat exerciții și probleme de matematică pe tabletă. Atunci au înțeles că laptopul, smartphone-ul, tableta, pot fi folosite și pentru ceva educativ. Au fost părinți pe care chiar i-am sfătuit să își descarce aplicațiile și să lucreze cu acestea. Au rămas surprinși când au înțeles ce fac copii cu tabletele la ore. Atunci ne-au oferi sprijin și ne susțin să ducem dezvoltăm această latură educativă în continuare.

Digitaliada: Ați vorbit despre proiectul Digitaliada și cu alți colegi de breaslă din alte zone? Ce spun despre proiect?

Prof. Monica Popovici: Am vorbit despre proiect cu ocazia unor cercuri pedagogice, iar răspunsul a fost unui care nu are nicio viziune către viitor. Încă hârtia și creionul fac dintr-un profesor un îndrumător. L-am explicat ca la ore eu lucrez cu pixul, cu creta și cu tableta.

Aplicațiile te ajută astazi să îi explici unui copil o figură la geometrie pentru care fără tabletă, ar face apel doar la imaginația copilului. Acum tableta îi arata elevului figura respectivă, iar imaginația lui poate să prindă primele rădăcini.

Au fost colegi care au înțeles și au venit să îmi ceară detalii despre proiect, despre înscriere.Avem exemplul cel mai clar la noi în școală. Doamna de română m-a văzut zilele trecute lucrând ceva pentru copiii de clasa a 5-a și a rămas impresionată. A spus că vrea și ea să folosească tableta și mi-a cerut să i-o împrumut.

Ce rost are să mai vină cu o boxă mică și smartphone-ul la clasă, când poate să învețe și ea să utilizeze tableta și să folosească tableta la clasă?

Digitaliada: Cum v-a venit ideea să folosiți Geometry Pad și animăluțele de acolo pentru a-i învăța pe elevi geometrie?

Prof. Monica Popovici: Am vrut să explic mai pe îndelete, celor de clasa a 5-a, cum se formează unghiul. Am intrat pe Geometry Pad și m-am întrebat ce le-ar plăcea copiilor cel mai mult. La vârsta lor sunt încântați de roboței, de animăluțe, adică exact ce îmi oferea platforma. La clasă am construit împreună cu elevii un cățel folosind puncte, segmente, drepte, semidrepte. Apoi le-am dat ca exercițiu să construiască singuri, tot din figuri geometrice, animalul lor preferat. Am avut rezultate foarte bune.

Digitaliada: Care a fost aplicația care a avut cel mai mare impact asupra elevilor?

Prof. Monica Popovici:  Aplicațiile care i-au cucerit pe elevi sunt King of Math, unde copiii rezolvă exercițiile foarte ușor, iar personajul se poate transforma, devine mai frumos, lucru care îi animă pe copii. Le-a plăcut și Geometry Pad – aici ei pot construi, pot desfășura figuri geometrice, pot construi mașini, roboței.

La cei de clasa a VI-a a fost foarte spectaculos că le-am putut arăta cum se formează liniile importante în triunghi. Au făcut diferența între bisectoare, înălțime, mediană. La tablă e greu de arătat lucrul asta, iar pe tabletă au putut colora diferit aceste linii, le-au făcut punctat, le-au evidențiat. La clasa a 7-a, la figura geometrică cerc, la fel, am putut să le exemplific raza, diametrul. Ce mai, tabletele educative i-au cucerit!