Fundația Orange

Comunicate de presă


Profesor Anișoara Apostu, Școala Gimnazială Piscu: O altfel de informatică... distractivă

Profesor Anișoara Apostu, Școala Gimnazială Piscu: O altfel de informatică... distractivă

FOTO: Profesoara Anișoara Apostu, Școala Gimnazială din Piscu, spune că elevii căutau ceva nou, se plictisiseră de metodele clasice.


Profesor Anișoara Apostu a început să predea informatica, încă de acum cinci ani, la Școala Dimitrie Luchian din comuna Piscu, județul Galați. Anul școlar 2016-2017 a fost unul special.

Digitaliada: Cum a fost începutul proiectului Digitaliada în școala voastră?

Prof. Anișoara Apostu: Proiectul Digitaliada a fost o mare provocare și recunosc, personal, că nu știam în ce mă bag, dar mi-a plăcut totul de la început. Am văzut reacția copiilor, încântarea lor, aplicațiile pe care ni le-a adus proiectul au fost pe placul copiilor, și cu mare încântare parcurgeam fiecare nivel. Faptul că au putut lucra în echipă și că se ajutau unul pe altul mie mi se pare un lucru pozitiv, bun.

Digitaliada: Informatica se predă în general pe orice mijloc digital, calculator, laptop... Cum era anul trecut o oră de TIC și cum este anul acesta?

Prof. Anișoara Apostu: Proiectul Digitaliada a adus aplicații noi. Eu, anul trecut, nu foloseam aplicațiile pe care proiectul ni le-a adus. Mă bazam mai mult pe pachetul Office și puțină programare, dar acum, cu proiectul Digitaliada și cu aplicațiile aduse, am reușit să facem o altfel de informatică, distractivă. Copiii căutau ceva nou, chiar se plictisiseră de metodele clasice. I-au încântat foarte mult tabletele, aplicațiile și este un plus pentru noi, pentru școală, pentru mine, personal.

 

Digitaliada: Care a fost impactul proiectului pentru tine, ca profesor?

Prof. Anișoara Apostu: Pe mine, personal, proiectul Digitaliada m-a ajutat foarte mult prin faptul că am primit manuale pe care noi nu le aveam, fiind o disciplină opțională. Aveam nevoie și de un suport material. Aplicațiile au fost un plus pentru mine, nu știam să fac animații, am învățat și eu odată cu copiii. Și faptul că am mers la cursuri de formare a fost un plus pentru mine, am simțit pe zi ce trece, cu fiecare curs de formare, că aveam mai multă încredere în mine, creșteam ca om și ca profesor și am simțit o mare satisfacție când veneam în fața copiilor și le spuneam și lor ce am învățat la cursuri. Copiii erau și mai curioși, puneau întrebări și tot timpul eram provocată să cercetez, să caut jocuri noi, aplicații noi de programare, de animații, să vin cu ceva nou. Devorau cuvintele și așteptau tot timpul să vin cu ceva nou.

Sper ca proiectul să nu se termine aici și să continuăm, să ținem legătură și să ne informați de tot ceea ce primiți nou pentru că noi suntem dispuși să le transmitem copiilor la clasă.

Digitaliada: Începând cu acest an, informatica este obligatorie. Din câte am înțeles, aplicațiile Digitaliada sunt incluse în programă. Cum se vor acomoda cei care nu au lucrat pe ele până acum?

Prof. Anișoara Apostu: Va fi un avantaj pentru noi faptul că deja avem aplicațiile, iar copiii deja știu, mai ales că, deși proiectul este pentru clasele V-VIII, eu mi-am permis chiar să cobor nivelul și să mă joc și cu clasele de-a IV-a. Este o generație de copii isteți și au fost foarte încântați. Nu cred că vor fi probleme. De-abia așteaptă să lucrăm pe materie. Totul va fi ok.

 

Digitaliada: Dvs. ați prezentat la un cerc acest proiect...

Prof. Anișoara Apostu: Da, eram foarte încântată atunci când am câștigat acest proiect și am luat decizia de a-l prezenta împreună cu școala și cu un grup de copii de la clasele V-VIII în cadrul cercului de informatică la o școală din Galați, unde au fost invitați profesori din tot județul. Colegii au fost foarte încântați de faptul că avem pe ce lucra, le-au plăcut și aplicațiile pentru că erau și sunt aplicații care stimulează creativitatea și imaginația copiilor.

Digitaliada: Ați remarcat vreo evoluție sau creșterea interesului la copii față de anii precedenți?

Prof. Anișoara Apostu: Da, clar. Oricum informatica este o discliplină care le place. Dar faptul că am primit alte aplicații, au fost provocați să facă alte lucruri, au fost provocați să descopere, să-și depășească cumva nivelul, copiii au primit cu multă încântare acest proiect.

Digitaliada: Ce le-a plăcut cel mai mult din tot ce au avut la dispoziție?

Prof. Anișoara Apostu: Părerile sunt împărțile. Sunt copiii cărora le-a plăcut mai mult aplicația Scratch și partea aceasta de animație, sunt copii mai cu tactică cărora le-a plăcut mai mult aplicația Lightbot, cu structuri, li s-a părut ceva nou. Fiecare copil este unic și nu pot să spun că tuturor le-a plăcut un singur lucru. Dar fiecăruia i-a plăcut ceva cu siguranță. Am avut reacții pozitive din partea tuturor.

Digitaliada: O întâmplare amuzantă?
Prof. Anișoara Apostu: Am avut, ca introducere în aplicația Lightbot, invitație la dans și le-a plăcut grozav: „Cum adică să dansăm în timpul orei?”. Se gândeau că este ceva nepermis. Au râs copios, s-au distrat, și-au ajutat colegii…

Digitaliada: O concluzie….

Prof. Anișoara Apostu: Proiectul Digitaliada, pentru mine personal, pentru școală și pentru copii a reprezentat un mare plus, un avantaj. Simțim că am crescut din punct de vedere valoric și ne bucurăm că am putut face parte din acest proiect.

***

Școala gimnazială din comuna Piscu, județul Galați, este una din cele 10 școli parte din proiectul-pilot Digitaliada.

0 comentarii

Trimite comentariu

Toate câmpurile cu steluță * sunt obligatorii.



Anulează răspunsul

Avertisment: Autorul comentariului va fi singurul responsabil de conținutul acestuia și își va asuma eventualele daune, în cazul unor acțiuni legale împotriva celor publicate.

Prin apăsarea butonului "Trimite" sunteți de acord cu Termenii și condițiile de utilizare a site-ului.