Fundația Orange

Media


Profesor Ciprian Ittu, Poiana Mărului: Reticent la început, un părinte a recreat Digitaliada acasă

Profesor Ciprian Ittu, Poiana Mărului: Reticent la început, un părinte a recreat Digitaliada acasă

FOTO: Profesorul Ciprian Ittu spune că este necesară o pregătire adecvată a profesorilor pentru a preda cu ajutorul aplicațiilor edcuative digitale.


În jocul educațional Digitaliada s-au prins atât copiii, cât, după un timp, și părinții, povestește Ciprian Ittu, profesor de tehnologia informației și comunicațiilor, la Școala nr. 1, Poiana Mărului, județul Brașov.

Digitaliada: Cum a fost implementarea proiectului Digitaliada?

Prof. Ciprian Ittu: Pentru mine, începerea proiectul Digitaliada a însemnat o provocare. La început, nu știam exact ce o să se întâmple. După trainingul de la Băile Tușnad, am înțeles în mare parte ce trebuie făcut. Am constatat că, vorbind aceeași limbă cu copiii și folosind la clasă mijloace precum tabletă, laptop, videoproiector, orele au devenit mai interesante inclusiv pentru elevii mai puțin antrenați de până atunci. În momentul în care am ținut orele de matematică și de informatică cu mijloace digitale - laptop, tabletă, videoproiector -, copiii s-au prins în joc, a început competiția între ei și, folosind aplicațiile digitale, ei au început să facă adevărate concursuri în clasă.

Ca premiu, m-am gândit să ofer elevilor să folosească tabla activă. Pentru acest lucru, am instalat atât pe tabletă, cât și pe videoproiector niște aplicații care realizează acest lucru și elevii au fost foarte încântați ca la orele de matematică și de opțional-informatică să folosească și tabla activă.

Digitaliada: Cum au primit părinții implementarea proiectului Digitaliada?

Prof. Ciprian Ittu: La început, părinții au fost puțin sceptici, ideea de învățare prin joc pentru ei a fost puțin mai greu de perceput deoarece mulți părinți înțelegeau prin joc doar acele jocuri uneori violente, cu mașini, sau altele care erau considerate de ei pierdere de vreme. De fapt, în momentul în care s-au prezentat în cadrul ședințelor cu părinții, în cadrul întâlnirilor cu dumnealor, au înțeles utilitatea jocurilor pe care copiii lor le folosesc și faptul că nu sunt atât de nocive pe cum credeau, ci sunt chiar educative.

Avem chiar un caz în care unul dintre părinți era oarecum reticient la tot ceea ce înseamnă tehnică modernă și rolul ei benefic în dezvoltarea copiilor. Ulterior, acel părinte, la rugămințile copiilor săi, a cumpărat o tabletă identică celor oferite în cadrul proiectului Digitaliada și m-a rugat să-i creez un cont cu ajutorul căruia să își descarce aceste aplicații pe care să le poată folosi copilul și acasă.

Digitaliada: Ca profesor, ce reprezintă pentru dvs. Digitaliada?

Prof. Ciprian Ittu: Este, în primul rând, o responsabilitate, deoarece necesită pregătire - nu doar la școală, ci și acasă – foarte bună din partea mea.

Nu poți veni fără să fii foarte bine pregătit în ceea ce privește conținutul de pe tabletă, iar programarea orei trebuie făcută cu precizie, astfel încât timpii morți să nu existe. Cum elevii stau cu tableta în mână, pot exista timpi în care se plictisesc sau în care ora nu este foarte util folosită, iar pentru a anula acest fapt, este necesară pregătirea noastră, a profesorilor, acasă, cu privire la aplicațiile digitale pe care să le folosim.

Digitaliada: În ce măsură elevii consideră mai atractivă matematica sau informatica, de când au începit să descopere universul aplicațiilor digitale educative?

Ciprian Ittu: Cu siguranță, atracția față de matematică sau de informatică a crescut, o mare parte dintre ei folosesc acest tip de gadget-uri și acasă, o mare parte dintre ei au un smartphone sau o tabletă, iar faptul că se întâlnesc cu aceste gadgeturi și la școală crește nivelul de atracție al disciplinelor, odinioară destul de aride.

Eu intenționez să depun o cerere pentru un opțional nou, Micul Informatician, care să completeze materia care se va preda, obligatoriu la cls a V-a, iar în cadrul opționalului voi folosi cu precădere echipamentul pus la dispoziție de Digitaliada, precum și toate materialele digitale educaționale.

***

Școala gimnazială nr. 1 din comuna Poiana Mărului, județul Brașov, este una din cele 10 școli parte din proiectul-pilot Digitaliada.



0 comentarii

Trimite comentariu

Toate câmpurile cu steluță * sunt obligatorii.



Anulează răspunsul

Avertisment: Autorul comentariului va fi singurul responsabil de conținutul acestuia și își va asuma eventualele daune, în cazul unor acțiuni legale împotriva celor publicate.

Prin apăsarea butonului "Trimite" sunteți de acord cu Termenii și condițiile de utilizare a site-ului.