Fundația Orange

Materiale în concurs


Înscrierile în ediția a șaptea #Digitaliada (concurs național de materiale educaționale în format digital pentru clasele I-VIII) s-au desfășurat în perioada 31 martie 2023 – 31 mai 2023. Concursul s-a adresat elevilor, profesorilor, dar și oricărei alte persoane interesate să creeze și să distribuie publicului larg materiale didactice originale în format digital, ce pot fi folosite în procesul de predare a oricărei discipline școlare de la clasele I-VIII.

Mai jos găsiți materialele acceptate în actuala ediție #Digitaliada, după ce au fost validate din punct de vedere științific.

Vezi materialele digitale educaționale premiate în cadrul primelor 7 ediții ale concursului #Digitaliada (2016-2023).

Utilizând filtrele de mai jos, poți căuta materiale indicând disciplina, clasa, categoria, tipul de lecție, gradul de dificultate sau județul, poți vizualiza materialele educaționale digitale după unul sau mai multe criterii.

„Poezii îndrăgite de copii prind viață în PowerPoint”

Educație plastică
EDUCAȚIE PLASTICĂ, V

„Poezii îndrăgite de copii prind viață în PowerPoint” creionează o lecție din cadrul orelor de Educație plastică și îndeamnă elevii de clasa a V-a la explorare și la creativitate. Este o lecție video, inspirată de versurile a trei poezii atât de cunoscute și iubite.

„Dacă aș fi o floare ..."

Dezvoltare personală
DEZVOLTARE PERSONALĂ, V

„Dacă aș fi o floare ..." creionează o lecție din cadrul orelor de Consiliere și dezvoltare personală și îndeamnă elevii de clasa a V-a la autocunoaștere. Este o lecție video, corelată cu un joc interactiv pe platforma Genially.

Logopedie cu Veselie

Interdisciplinar
LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ, I, II, III

Site-ul educațional Logopedie cu Veselie reunește peste 100 de materiale audio-video, jocuri interactive și fișe de lucru concepute pentru disciplinele Comunicare în limba română (ciclul primar) și Terapia tulburărilor de limbaj. Link către site: https://terapialimbajului.wordpress.com

Set de activități care îmbunătățesc procesarea vizual-spațială pentru prevenția dislexiei-discalculiei

Interdisciplinar
MATEMATICĂ, I

Este posibil să nu fi auzit niciodată despre „procesarea vizual-spațială”. Dar ați folosi-o cu siguranță . PVS te ajută să faci lucruri precum să îți găsești drumul spre casă dintr-un cartier nou sau să te orientezi în trafic. Materialul de față propune activități vizuo-spațiale.

Somnoroase păsărele cu Scratch și Makey Makey

Interdisciplinar
LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ, I, II, III, IV

Tutorial stem.Discipline integrate: inginerie, arte, coding, memorare, literație;

Valea cu fluturi, cu păsări și cu flori după Fănuș Neagu

Limba și literatura română
LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ, III

Proiectul unei lecții cu suport digital, care poate fi pus la dispoziția elevilor prin link sau cod QR.

5 minute pentru EN

Limba și literatura română
LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ, VIII

5 minute pentru EN este o colecție de videouri educative, cu ajutorul cărora elevii de clasa a VIII-a se pot pregăti pentru Evaluarea Națională, dobândind sau consolidând cunoștințe de bază. În 5 minute pot reține esența.

Povestea apei

Științe ale naturii
ȘTIINȚE ALE NATURII, III

„Povestea apei” - creionează o lecție din cadrul orelor de Științe ale naturii și invită elevii de clasa a III-a să descopere într-o manieră animată circuitul apei în natură. Este un joc interactiv, creat pe platforma Genially.

Anotimpurile și lunile anului

Matematică
MATEMATICĂ, I

„Anotimpurile și lunile anului” - creionează o lecție din cadrul orelor de Matematică și explorarea mediului ce invită elevii de clasa I să descopere într-o manieră animată anotimpurile și lunile anului. Este un joc interactiv, creat pe platforma Genially.

Ce a mâncat omida?

Matematică
MATEMATICĂ, I

„Ce a mâncat omida?” - creionează o lecție din cadrul orelor de Matematică și explorarea mediului ce invită elevii de clasa I să descopere ce a mâncat omida în fiecare zi din săptămână, care sunt alimente sănătoase, ciclul vieții unui fluture. Este un joc interactiv, creat pe platforma Genially.

Desene piesă cu piesă

Educație plastică
EDUCAȚIE PLASTICĂ, IV, V

„Desene piesă cu piesă” creionează o lecție din cadrul orelor de Educație plastică și îndeamnă elevii de clasa a V-a la explorare și la creativitate. Este o lecție video, corelată cu un joc interactiv pe platforma Genially.

Jocurile Olimpice

Limba și literatura română
LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ, VII

Prezentarea Canva conține un material despre istoria jocurilor olimpice și vine în completarea respectiv extinderea cunoștințelor privind tema generală: orizonturile lumii și cunoașterii/valori și atitudini în diverse cuturi.