Vulpe Mihaela
Trimis la 29.02.2020Am folosit aplicatia Padlet pentru a stimula participarea directa a elevilor si am ales o tema de interes maxim pentru ei, adolescenta.
Prin flexibilitatea lui, acest format permite ordonarea activitatilor in functie de diversi factori obiectivi sau subiectivi: structurile gramaticale studiate (unul, mai multe sau toate tipurile de conditionale), abilitatile lingvistice ale elevilor, starea lor de spirit sau gradul de coeziune al grupului, etc.
Prin acesibilitatea lui, incurajeaza elevii sa descopere singuri sau cu sprijinul cadrului didactic ce e de facut in continuare, ei putand lucra individual, in grupe sau concomitent cu clasa pe o anumita activitate (depinde de cata libertate le ofera profesorul).
Prin versatilitatea lui, stimuleaza curiozitatea si implicarea activa in realizarea sarcinilor reducand riscul de plictiseala sau pierdere a interesului.
Prin familiaritatea lui, acest format apeleaza la abilitatile digitale ale elevilor presupunand tastarea un mesaj, accesesarea unui link, chiar si verificarea validitatii unei surse de informare.
Acest material a fost folosit cu mare succes la grupe de adolescenti cu varste intre 13-17 ani si nivel de competenta de la A1+ la B2. Entuziasmul cu care au participat la realizarea sarcinilor atat in timpul orelor de curs cat si in afara lor, formatul permitand si acest mod de colaborare, a fost incredibil.
Chiar si cei mai reticenti si timizi elevi si-au exprimat parerea sau au povestit experiente personale folosind structurile gramaticale vizate.
Combinarea elementelor de gramatica cu sursele si resursele digitale diverse a stimulat implicarea lor, le-a starnit curiozitatea si, nu in ultimul rand, le-a oferit posibilitatea sa discute despre ei insisi intr-o perioada 'cumplit de confuza dar tare cool' a vietii lor.
Vulpe Mihaela
Sf. Gheorghe, Covasna
Trimis la 29.02.2020 - 14:49
Lecție interactivă despre Ziua mediului înconjurător la Limba franceză cu materiale video, text, quiz
Pricope-Damian Cristina
Școala Gimnazială „Al. I. Cuza” Podu Iloaiei, Iași
Pentru a crea o lecție interactivă am ales să folosesc platforma „LivresQ” în cadrul căreia am integrat și o altă platformă precum și diverse exerciții folosind imagini specifice temei alese. Tema acestei lecții o reprezintă ambalajele și cantitățile.
Silvana Veștemean
Școala Gimnazială „Ioan Opriș”, Cluj