Fundația Orange

Agresivitate, violență, bullying - metoda pălăriilor gânditoare

Concurs

Mincă Mihaela

Trimis la 18.01.2020

Dezvoltare personală
DEZVOLTARE PERSONALĂ, VII MEDIU CONSOLIDAREA CUNOȘTINȚELOR

Materialul propus pune în evidență metodă pălăriilor gânditoare aplicată la o oră de consiliere si dezvoltare personală cu ajutorul căreia se tratează o temă de actualitate întâlnită în rândul elevilo: Agresivitatea, violența, bullying-ul



Alte materiale educaționale


Documente


Metoda pălăriilor gânditoare este o tehnică interactivă, de stimulare a creativității participanților care se bazează pe interpretarea de roluri în funcție de pălăria aleasă.

Sunt șase pălării gânditoare, fiecare având câte o culoare: alb, roșu, galben, verde, albastru și negru.

Elevii vor fi împărțiți în grupe, în funcție de numărul de copii din clasă.

Membrii grupului își aleg pălăriile și vor interpreta astfel rolul precis, așa cum consideră mai bine.

Participanții trebuie să cunoască foarte bine semnificația fiecărei culori și să-și reprezinte fiecare pălărie, gândind din perspectiva ei.

Nu pălăria în sine contează, ci ceea ce semnifică ea, ceea ce induce culoarea fiecăreia.

Elevilor li se supune atenției problema/tema discuției pentru ca fiecare să-și pregătească ideile.

Pălăria poate fi purtată individual și atunci elevul respectiv își îndeplinește rolul sau mai mulți elevi pot răspunde sub aceeași pălărie.

În acest caz, elevii grupului care interpretează rolul unei pălării gânditoare cooperează în asigurarea celei mai bune interpretări.


Mincă Mihaela, profesor de Dezvoltare personală

Gimnazială „Ștefan Protopopescu”, România, Slatina, Olt

Trimis la 18.01.2020 - 18:54


Materiale similare

Pretzels

Interdisciplinar
LIMBI MODERNE, VII, VIII

Revista Pretzels în format PowerPoint, combină in paginile sale creativitatea, ambitia și pasiunea pentru scris a grupului nostru de elevi de la C.N. Gh. Țițeica, cu scopul de a-i pregati pe viitorii liceeni pentru cei mai fascinanți ani din viața lor.

Utilizarea instrumentelor web 2.0 în activitatea didactică

Interdisciplinar
LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ, V, VI, VII, VIII

Acest material prezintă o selecție a instrumentelor web 2.0 ce pot fi folosite în procesul de predare - învățare - evaluare sincron și asincron, susținut de mine în cadrul a trei webinarii în perioada 22 - 24 iunie 2020 prin CCD Călărași. Material însoțit și de înregistrări video.