Mincă Mihaela
Trimis la 18.01.2020Metoda pălăriilor gânditoare este o tehnică interactivă, de stimulare a creativității participanților care se bazează pe interpretarea de roluri în funcție de pălăria aleasă.
Sunt șase pălării gânditoare, fiecare având câte o culoare: alb, roșu, galben, verde, albastru și negru.
Elevii vor fi împărțiți în grupe, în funcție de numărul de copii din clasă.
Membrii grupului își aleg pălăriile și vor interpreta astfel rolul precis, așa cum consideră mai bine.
Participanții trebuie să cunoască foarte bine semnificația fiecărei culori și să-și reprezinte fiecare pălărie, gândind din perspectiva ei.
Nu pălăria în sine contează, ci ceea ce semnifică ea, ceea ce induce culoarea fiecăreia.
Elevilor li se supune atenției problema/tema discuției pentru ca fiecare să-și pregătească ideile.
Pălăria poate fi purtată individual și atunci elevul respectiv își îndeplinește rolul sau mai mulți elevi pot răspunde sub aceeași pălărie.
În acest caz, elevii grupului care interpretează rolul unei pălării gânditoare cooperează în asigurarea celei mai bune interpretări.
Mincă Mihaela, profesor de Dezvoltare personală
Gimnazială „Ștefan Protopopescu”, România, Slatina, Olt
Trimis la 18.01.2020 - 18:54
Un quizziz despre stilul de viață sănătos.
Andreia Daniela Chirca
Școala Gimnazială George Bacovia, București
Revista Pretzels în format PowerPoint, combină in paginile sale creativitatea, ambitia și pasiunea pentru scris a grupului nostru de elevi de la C.N. Gh. Țițeica, cu scopul de a-i pregati pe viitorii liceeni pentru cei mai fascinanți ani din viața lor.
Dincă Antonia-Ștefania
Mehedinți