Fundația Orange

Albinele ne învață / Bees teach us

Concurs

Vișan Grațíela

Trimis la 23.01.2020

Științe ale naturii
ȘTIINȚE ALE NATURII, MEDIU PREDARE, CONSOLIDAREA CUNOȘTINȚELOR, EVALUARE

Lecția se adresează elevilor în vârstă de 8 ani. Acest scenariu de învățare evidențiază rolului albinelor în viața noastră, armonia formelor în natură și modul în care putem învăța de la albine.



Proiecte didactice


Documente


Lecția se adresează elevilor în vârstă de 8 ani. Acesta își propune să evidențieze rolul albinelor în viața noastră, armonia formelor în natură și modul în care putem învăța de la albine.

Elevii descoperă și devin conștienți de importanța albinelor în mediul natural și construit. Apoi, vor putea aplica, în contexte diverse și creative, noțiunile despre formele bi și tridimensionale. De asemenea, elevii își vor folosi abilitățile practice și vor îmbunătăți abilitățile lingvistice (scris și citit).

La acest proiect didactic am folosit resurse din colecția Europeana (https://www.europeana.eu/portal/ro), precum și șablonul pentru Learning Scenario, oferit de European Schoolnet (EUN), în cadrul Europeana User Group teachers.


Alte informații

La acest proiect didactic am folosit resurse din colecția Europeana (https://www.europeana.eu/portal/ro).

Pentru început, am prezentat elevilor picturi din colecția Europeana, pentru inspirațe și pentru a oferi un cadru adecvat pentru temă.

De-a lungul timpului, pictorii s-au inspirat din frumusețea naturii, a peisajelor. De fapt, natura nu ar fi aceeași fără albine, principalele polenizatoare. Elevii vor constata că albinele sunt o specie pe cale de dispariție, iar acest lucru este îngrijorător.

Cunoscute ca „inginerii naturii”, albinele realizează o "construcție" uimitoare. Forma geometrică care stă la baza acestei construcții este hexagonul. Elevii vor descoperi că această formă este adesea întâlnită în natură.

Folosind colecția Europeana, ei vor investiga existența acestei forme geometrice. Vor constata că nu toate imaginile din colecția Europeana pot fi folosite, așa că trebuie să le aleagă pe cele care permit descărcarea și utilizarea lor.

Folosind Padlet ca instrument de lucru, elevii vor colecta imaginile găsite. Aceștia vor căuta informații după cuvinte precum „albine”, „fagure”, „broască țestoasă”, „girafă”, „floare”, „fulg de zăpadă” (“bees,” “honeycomb”, “turtle”, “giraffe”, “flower”, “snowflake”), “Giant’s Causeway”.

Vor observa existența formei hexagonale pe carapacea țestoasei, corpul girafei, imaginea simetrică a unei flori, structura fulgilor de zăpadă și secțiunea blocului de rocă, deoarece majoritatea coloanelor sunt hexagonale în Giant’s Causeway.

Tot în colecția Europeana, elevii vor căuta exemple din mediul construit (arhitectura cu fagure). Transferul de cunoștințe se va reflecta în construcția unei „Fortărețe a albinelor”. Această activitate practică va avea ca rezultat o lucrare colectivă. Fiecare elev va crea o „cutie” cu o bază hexagonală. În cele din urmă, ei își vor îmbina munca și vor obține un fagure.

„Albinele ne învață” că în natură este armonie și echilibru, diversitate și simetrie, iar colaborarea este importantă și benefică.


Vișan Grațíela, profesor de Altă disciplină

Gimnazială, România, Boldesti-Scaeni, Prahova

Trimis la 23.01.2020 - 02:48


Materiale similare

Lecție interactivă - Lumea vie - Animalele

Științe ale naturii
ȘTIINȚE ALE NATURII, I

Lecție accesibilă elevilor de clasa I, care poate fi utilizată la orele de Matematică și explorarea mediului, referitoare la conținuturile despre animale.

Grupe de animale - Lecție, Științe ale naturii, clasa a III-a

Științe ale naturii
ȘTIINȚE ALE NATURII, III

Lecția „Grupe de animale” poate fi parcursă integral, atât sistemul de învățare online, cât și în cel de tipul „față în față”, conținutul fiind prezentat elevilor într-un mod științific prietenos, punând accentul pe interacțiunea elevului cu informația prezentată și pe experiența sa de viață.