Fundația Orange

Algoritmi

Concurs

Constanța Pop

Trimis la 28.12.2020

Informatică și TIC
INFORMATICĂ ȘI TIC, V ÎNCEPĂTOR PREDARE

Un algoritm reprezintă o metodă de rezolvare a problemelor de un anumit tip. A rezolva o problemă înseamnă a obține, pentru anumite date de intrare, rezultatul problemei (date de ieșire), de aceea am ales aceasta lecție introductivă.



Conținut video


Multimedia


Acest material video își propune să-i introducă pe elevi în noțiunea de programare.

Algoritmii sunt folosiți pentru rezolvarea de probleme la orice disciplina dar și pentru realizarea de animații, povestioare, etc și formează elevilor competente digitale.

Programarea structurata a apărut în anii 70 datorita creșterii complexității aplicațiilor , aducând o serie de principii și tehnici inovative.

Modularizarea este una dintre ele , permițând împărțirea problemei în subprobleme de dimensiuni mai mici și complexitate mai redusă. Problemele erau rezolvate de echipe de programatori și rezultatele erau combinate în scopul rezolvării problemei inițiale.

O altă tehnică importantă a fost cea a structurării datelor și prelucrărilor. Structurarea datelor permitea gruparea datelor în anumite zone de program, dar și descrierea și utilizarea unor structuri de date proprii.

Structurarea prelucrărilor se poate realiza prin utilizarea modulelor și a subprogramelor .Un principiu important presupunea că orice program se poate scrie prin secvențe liniare , alternative și repetitive.

Un algoritm de rezolvare presupune stabilirea pașilor necesari. Pașii necesari pot fi descriși într-un limbaj de programare, însă nu toată lumea cunoaște acel program și niciun program nu s-a impus ca fiind singurul utilizat de programatori.

Din acest motiv s-au impus niște metode generale de descriere a algoritmilor independente de limbajul de programare.

Link: https://youtu.be/yNuqIDeyqRo


Constanța Pop, profesor de Informatică și TIC

Liceul Tehnologic Feldru, Năsaud, Bistrița-Năsăud

Trimis la 28.12.2020 - 22:47


Materiale similare

Educație digitală pentru profesori

Informatică și TIC
INFORMATICĂ ȘI TIC, V

Campania noastră se adresează cadrelor didactice care vor să își îmbunătățească relația cu noile tehnologii de predare, venind în sprijinul acestora cu tutoriale informative axate pe soluții la probleme punctuale în predarea online.

Scratch 3

Informatică și TIC
INFORMATICĂ ȘI TIC, III, IV, V, VI

un ITist (Ciprian de la unPi) programeaza (online) in Scratch 3 pentru prima data.

Scratch 3 este un limbaj de programare vizual, foarte usor de inteles, pentru copii.

(aceste inregistrari au fost initial live pe YouTube; vocea este acum amplificata)