Fundația Orange

Media


Alin Neșa, prof de TIC: Digitaliada le oferă elevilor interacțiune directă cu tehnologia

Alin Neșa, prof de TIC: Digitaliada le oferă elevilor interacțiune directă cu tehnologia

Alin Neșa a creat primul laborator de informatică al școlii din Sita Buzăului. 15 ani mai târziu predă într-un laborator folosindu-se de "ajutoare" digitale interactive și animate.

Inginer de profesie, Alin Neșa a absolvit în 2003 cursurile postuniversitare de informatică aplicată la Brașov și a început apoi aventura în lumea cursurilor de informatică pentru copii.   

Digitaliada: Cum a început povestea Digitaliada în școala dvs?

Prof. Alin Neșa: Anul trecut am aplicat pentru depunerea proiectului deoarece multe dintre calculatoare deja nu mai rulau, nu mai puteam să le reparăm, nu mai aveam cu ce să le reparăm. Așa că ne-am bucurat că am câștigat proiectul.  

Digitaliada: Care a fost impactul proiectului asupra copiilor?

Prof. Alin Neșa: Impactul pentru copii a fost mare. În primul rând că tableta e un telefon mai mare. Și toți copiii sunt pasionați de telefoane. La partea de programare, de informatică, sunt mult mai interesante aplicațiile pe tablete. Mult mai mult îi atrag pe copii, față de un calculator, cu toate că unele aplicații pot să ruleze și în varianta desktop.

Digitaliada: Din perspectiva profesorului, care sunt cele mai importante efecte ale introducerii tabletelor la clasă?

Prof. Alin Neșa: A fost foarte interesantă evaluarea copiilor prin intermediul aplicațiilor Quizizz, Kahoot, Socrative. Adică, puteam săptămânal să obțin un feedback la terminarea orei, să văd cam ce au înțeles. Dădeam un test rapid și puteam să știu unde să insist, unde să nu insist asupra noțiunilor învățate. Copiii sunt foarte încântați de tablete. Iarăși, un mare avantaj al tabletelor este mobilitatea lor. Adică nu ești legat de un laborator. Poți să ții oriunde în școală o lecție cu tabletele. Copiii mai slabi se descurcă mai bine pe aplicații decât dacă am face multă teorie. La tablete, totul decurge practic. Au fost situații când n-am avut timp să le explic cum să treacă la un anumit nivel și au descoperit singuri; copii de la care nu mă așteptam, care, înainte, înțelegeau mult mai greu anumite procedee.  

Digitaliada: Ca profesor de TIC și informatică de câțiva ani, ați sesizat, în timp, vreo schimbare a modului în care percep copiii informațiile și a modului în care învață?

Prof. Alin Neșa: Copiii percep totul grafic acum. Tabletele vin cu imagini, cu culori, cu animații, ceea ce nu poate realiza un manual, nu-ți poate prezenta un profesor. Digitaliada a adus interacțiunea directă cu tehnologia.