Fundația Orange

Amintiri și surprize de Crăciun în ThingLink

Concurs

Mariana Lazăr

Trimis la 14.01.2021

Interdisciplinar
LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ, EDUCAȚIE CIVICĂ / SOCIALĂ, DEZVOLTARE PERSONALĂ, MUZICĂ ȘI MIȘCARE, I, II, III, IV MEDIU PREDARE, CONSOLIDAREA CUNOȘTINȚELOR, EVALUARE

Materialul reprezintă un model de bună practică în utilizarea și integrarea platformei ThingLink la clasă, dar și în activitățile extrașcolare. Oferă idei diverse cu activități și proiecte de Crăciun, dezvoltând competențele digitale celor ce doresc să ofere un astfel de cadou digital.


Conținut video


Documente


Multimedia


Prin acest material am dorit să las un mănunchi de amintiri generației actuale, aflate aprope de final pentru a-și reaminti toate activitățile, proiectele de Crăciun și a se putea bucura și peste ani de aceste momente minunate.

Materialul vizează competențe precum:

- cooperarea cu ceilalți pentru rezolvarea unor sarcini simple de lucru, manifestând disponibilitate în participarea și asumarea unor roluri și responsabilități în cadrul unor proiecte cu conținut moral-civic, cultural-artistic, de valorificare a tradițiilor, în cadrul clasei/școlii/comunității locale

- cântarea individuală, în mici grupuri, în colectiv, însoțită de elemente de mișcare sau acompaniament instrumental, exprimarea unor idei, sentimente și experiențe prin intermediul muzicii și mișcării, individual sau în grup

- utilizarea în siguranță a unor aplicații simple și dispozitive digitale în realizarea unor conținuturi digitale simple din contexte diferite de învățare, cu sprijin din partea adulților

- dezvoltarea spiritului de inițiativă și antreprenoriat prin abordarea de sarcini noi și neobișnuite de învățare și asumarea unor sarcini simple de lucru care implică hotărâre, angajament în realizarea unor obiective, inițiativă, creativitate, cooperare

- sensibilizare și exprimare culturală prin participarea la activități, festivaluri, concursuri și proiecte culturale, artistice, organizate în școală/comunitate

Este un bun exemplu pentru a stârni și altora dorința de a desfășura astfel de activități și a realiza materiale digitale pentru a le oferi celor dragi buchete de amintiri, dar și un mod inedit de stimulare a implicării părinților și a comunității în activitățile școlare și extrașcolare.


Ca replică la modelul prezentat, am avut o avalanșă de alte surprize ce au vizat redactarea unor texte funcționale scurte pe suport digital utilizând Canva și Whiteboard.fi sau transmiterea de mesaje audio cu urări, dedicații magice și impresii minunate care au alcătuit cel de-al doilea brad special de Crăciun.

Linkuri:

 

 


Alte informații

Materialul cuprinde 40 de exemple de bună practică și se poate folosi ca un calendar de Advent prin explorarea ghirlandei cu cele 24 de inimioare cu înregistrări din concertele cu colinde și obiceiuri de Crăciun și Anul Nou.

Dedicația specială se află în vârful bradului.

În zilele de Crăciun se pot deschide cadourile cu steluțe de sub brad care oferă 15 filme cu exemple de proiecte și activități de Crăciun (felicitări și invitații digitale și handmade, târguri de Crăciun, șezătoare, ateliere de creație, activități de voluntariat și chiar diseminări de proiecte eTwinning).

În exemplul cu ThingLink am introdus materiale realizate în Canva, Quik, StopMotion, Slideshow Maker, Kizoa, ChatterPix, YouTube, acestea fiind alte surse de inspirație pentru fiecare.

Celălalt brad cuprinde surprizele elevilor ca răspuns la provocarea mea și demonstrează încă o dată utilitatea acestei minunate platforme educaționale care oferă opțiunea Immersive Reader, ce poate citi mesaje în peste 60 de limbi, acest lucru fiind de folos mai ales elevilor mici care nu știu să citească mesajele sau cerințele cadrului didactic.

Valoarea acestor activități constă în exprimarea bucuriei de a interpreta versiuni de cântece de iarnă, colinde și obiceiuri de Crăciun și Anul Nou din repertoriul național și internațional, adaptate particularităților de vârstă, în creșterea motivației pentru învățătură, a încrederii în sine prin promovarea acestor valori culturale care trebuie păstrate și diseminate părinților, bunicilor, rudelor, colegilor și întregii comunități.

Prin formarea unui nucleu și implicarea acestuia în activități variate, ei reușesc să mobilizeze mai mulți copii să promoveze aceste valori, ei înșiși devenind un model pentru ceilalți copii.

Schimbarea comportamentului este intrinsecă, deoarece vine din interior, din dorința lor sinceră de a se alătura acestei inițiative de împărtășire a bucuriei de a fi împreună cât și a mândriei pentru valorile naționale pe care le transmit.

Linkuri:
https://www.thinglink.com/scene/1405616984594317315
https://www.thinglink.com/scene/1405616984594317315


Mariana Lazăr, profesor de Educație civică / socială, Geografie, Istorie, Matematică, Limba și literatura română, Educație plastică, Științe ale naturii, Dezvoltare personală, Muzică și mișcare, Joc și mișcare

Școala Gimnazială Nr. 2 „Diaconu Coresi”, Brașov, Brașov

Trimis la 14.01.2021 - 21:37


Materiale similare

Somnoroase păsărele cu Scratch și Makey Makey

Interdisciplinar
LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ, I, II, III, IV

Tutorial stem.Discipline integrate: inginerie, arte, coding, memorare, literație;

Portativul în Mediul înconjurător

Muzică și mișcare
MUZICĂ ȘI MIȘCARE, IV

Lecția video “Portativul în mediul înconjurător” - construită în versuri - face parte din Unitatea: Elemente de limbaj muzical și se adresează clasei a IV-a.