Fundația Orange

Media


Ana Maria Stamate, profesor de Matematică: La formarea Digitaliada nu cred că am stat 2 minute să nu învățăm un lucru nou

Ana Maria Stamate, profesor de Matematică: La formarea Digitaliada nu cred că am stat 2 minute să nu învățăm un lucru nou

Lupta pentru atenția copiilor și pentru ridicarea lor către performanță începe cu bătălia dusă de fiecare profesor cu propriile obișnuințe și limitări.

"Am învățat Geogebra odată cu Digitaliada, iar după formarea cu specialiștii din proiect "chiar mă întrebam de ce nu am aflat dinainte de ea și de ce nu am folosit-o”, a povestit Ana Maria Stamate, profesor de Matematică și TIC la Școala Gimnazială nr. 1 Roata de Jos, județul Giurgiu. Pasionată de tehnologie și de modul în care funcționează mintea copiilor, Ana Maria Stamate a trecut inclusiv prin situația de a fi "laborator mobil” pentru elevii săi, înainte ca școala să câștige selecția și să intre în proiectul Digitaliada.

Digitaliada: De ce ați intrat în competiția Digitaliada, pentru aplicarea predării digitalizate în școala dvs?

Ana Maria Stamate, profesor de matematică: Am avut foarte mare nevoie de Digitaliada, când am aplicat pentru proiect. Mi-am dorit foarte foarte mult să câștigăm, să fim printre școlile câștigătoare. Eu eram laboratorul mobil. Aveam 5 laptopuri, inclusiv al meu personal, pe care le căram la fiecare clasă, atunci când aveam nevoie, mai ales la orele de informatică. Copiii stăteau câte 4-5 la un calculator, lucra cel care se impunea mai mult sau cel care se pricepea. De când suntem în proiect, lucrurile s-au schimbat foarte mult. Și văd asta în primul rând în atitudinea copiilor. Se întâmplă de multe ori nici să nu se termine pauza și ei să fie la ușa laboratorului să aștepte să intre.

Digitaliada: Care este câștigul pe care l-a adus în clase implementarea proiectului Digitaliada?

Ana Maria Stamate, profesor de matematică: Participă toți la ore, ceea ce cred că este idealul: într-o oră să avem o clasă 100% activă. Ceea ce înainte nu se întâmpla. Erau copii care pur și simplu se plictiseau sau își găseau alte ocupații. Acum, participarea de 100%, din fericire, există și la ora de matematică, unde li se cere mai mult decât la celelalte ore. Învățăm practic pe tablete.  Geometria s-a schimbat foarte mult. Cred că la geometrie sunt schimbările radicale. Mă uitam zilele trecute la clasa a VIII-a: mi-era foarte greu, la corpurile în spațiu, să le explic, să vadă laturi construite în spatele figurii geometrice. Ori, prin Geogebra, li se pare ușor. Construiesc cu așa o dexteritate, încât și eu sunt uimită câteodată. Și am descoperit că partea digitală ei o stăpânesc foarte bine.

Digitaliada: Cum a fost formarea în cadrul proiectului? Ați sesizat vreo diferență între formările clasice la care participați și formarea Digitaliada?

Ana Maria Stamate, profesor de matematică: A fost o diferență foarte mare. La formarea Digitaliada am fost foarte activ implicați. Nu cred că am stat 2 minute, dar 2 minute e mult, nu cred că am stat să nu facem ceva, să nu învățăm un lucru nou. A fost foarte, foarte interesant.

Digitaliada: Copiii folosesc și acasă aplicațiile cu ajutorul cărora le predați informatica și matematica în laboratorul Digitaliada? 

Ana Maria Stamate, profesor de matematică: Le-am sugerat să-și instaleze aplicațiile pe care le avem pe tablete și pe telefoane, acasă. Și chiar am avut succes. De exemplu, cei de la clasa a VIII-a, înainte să dăm teza digitală, mi-au zis că au instalat Quizizz și că au lucrat teste din ce au găsit acolo. Și erau foarte încântați. Și atunci asta e un mare câștig: să încercăm să-i ghidăm spre ce ar trebui să lucreze acasă, pe calculator.