Fundația Orange

Media


Angela Mistreanu, prof. mate: În laboratorul digital, eficiența și bucuria elevilor sunt inegalabile

Angela Mistreanu, prof. mate: În laboratorul digital, eficiența și bucuria elevilor sunt inegalabile

FOTO: Oră de matematică în laboratorul digital


Anii petrecuți la catedră au făcut-o pe profa de mate de la școala din Nicolae Bălcescu să îi înțeleagă pe cei mici dintr-o singură privire. Astfel, a putut observa bucuria de pe chipul copiilor atunci când orele se desfășoară în laboratorul digital.

Digitaliada: Spuneți-ne câteva lucruri despre dumneavoastră și despre activitatea pe care ați organizat-o astăzi.

Prof. Angela Mistreanu: Sunt profesor de matematică la Școala Gimnazială „Nicolae Bălcescu”, localitatea Nicolae Bălcescu, județul Bacău. Lucrez în învățământ de 33 de ani. Am conceput ora deschisă de astăzi ca pe un mozaic de module, folosind aplicațiile de pe tablete. Am format, pentru fiecare clasă V-VIII, grupe de câte patru elevi. La clasa a VIII-a am lucrat folosind GeoGebra Clasic, cu realizări de grafice de funcții, la clasa a VII-a am folosit Pythagorea - și am lucrat cercul, elemente și patrulatere înscrise în cerc -, la clasa a VI-a am folosit aplicația Angles - suma măsurilor unghiurilor unui triunghi și unghiul exterior -, iar la clasa a V-a am ales o aplicație în care am lucrat operații cu numere zecimale. 

Digitaliada: Deci ați predat patru ore în una singură.

Prof. Angela Mistreanu: Secvențe, le-aș numi eu. Prin ceea ce am făcut, am încercat să le prezint colegilor, profesori de matematică, modul în care ne desfășurăm unele ore, folosind tabletele, și impactul asupra elevilor noștri.  

Digitaliada: Ați fi putut să organizați un astfel de modul fără tablete?

Angela Mistreanu: Se poate realiza o oră de felul acesta în stil clasic, dar fără a avea entuziasmul elevilor, pe care eu îl citesc pe fețele lor atunci când orele se desfășoară în laboratorul digital. Eficiența, bucuria, entuziasmul elevilor sunt altele atunci când orele se desfășoară aici, în laborator.

Digitaliada: Elevii olimpici, de nota 10, cum reacționează la orele în care folosiți tabletele?

Prof. Angela Mistreanu: Elevii buni încearcă să rezolve cât mai multe nivele pentru că toate aplicațiile au diverse stadii de rezolvare și, astfel, ei își doresc să rezolve cât mai multe. Prin asta, este evident că ei sunt într-un progres continuu. Aici, ne aflăm într-o comunitate din mediul rural și nu este niciun secret că în ziua de astăzi sunt diferențe destul de mari între familii, din punct de vedere material. Sunt copii care, poate, nu au o masă caldă într-o zi. Dar în momentul în care intră în laboratorul digital, elevii știu că se bucură de aceleași condiții, că fiecare are tableta lui și poate să lucreze în mod egal cu ceilați care poate au tabletă acasă și sunt mai înstăriți. Diferențele dintre elevi dispar, în mare măsură. Copiii se simt mai relaxați și asta dă o stare de bine care se vede inclusiv în randamentul școlar pe durata respectivei ore.

Digitaliada: Până la urmă, elevii sunt beneficiarii finali ai acestui proiect. Cum credeți că îi ajută educația digitală?

Prof. Angela Mistreanu: Aș puncta un lucru esențial: avem elevi slabi și foarte slabi la matematică, dar care se descurcă foarte bine pe tablete. În acest fel, lucrând pe tabletă, își dezvoltă încrederea în sine, se dezvoltă și spiritul de colaborare, de ajutorare între ei; în același timp, eu obișnuiesc să îi chem în față să-mi spună ce-au reușit să aplice pe tabletă, și ei au, astfel, posibilitatea să-și mărească notele și să-și îmbunătățească situația școlară. Este un lucru foarte benefic pentru ei. Credem asta cu toții și simțim asta în urma desfășurării orelor aici, în laboratorul digital.