Văleanu Ionica
Trimis la 11.01.2021În material sunt propuse exerciții / probleme variate de adunare și scădere sub forma unui joc interactiv, sub forma unei aventuri în care elevii însoțiți de personaje prietenoase vor descoperi codul unui seif.
„Aventura operațiilor” este o provocare pentru elevii de vârstă școlară mică, elevii învață prin joc și astfel matematica devine mult mai ușoară.
Prin interacțiunea în fiecare moment între elev, personajul fiecărui nivel și propria-i recapitulare se pune un mare accent pe:
- depășirea dificultăților de învățare care apar atunci când materia este predată în mod tradițional;
- facilitarea înțelegerii algoritmilor și terminologiei specifice celor două operații studiate:
- cunoașterea și utilizarea conceptelor în relație cu dezvoltarea
capacităților de explorare, investigare și rezolvare de probleme date;
- învățarea/aprofundarea prin efort propriu favorizează relația elevului cu matematica si studierea acesteia mult mai atractiv;
- suscitarea si menținerea interesul elevilor până la finalizarea materialului și descoperirea codului seifului.
Competența specifică 1.4 este Efectuarea de adunări și scăderi, mental și în scris, în concentrul 0-100, recurgând frecvent la numărare.
Ca metode și procede folosite: Instruirea asistată de calculator/tabletă, explicația, demonstrația, exercițiul, problematizarea.
Pe interfață se poate vizualiza cerința conform nivelului de joc, fie adunare, fie scădere. Alături de fiecare cerință se află trei variante de răspuns.
La clic pe răspunsul corect elevul are șansa să meargă la pasul următor.
La răspuns gresit, jocul se reia, elevul nu poate continua.
La terminarea fiecărui nivel de joc, elevul primește o cifră care va fi folosită la deschiderea seifului apoi trece la nivelul următor.
Încă de la început elevul își alege un personaj și participă la joc.
Jocul a fost lucrat în aplicația Genial.ly, l-am folosit în această perioadă de școală online. Elevii adoră jocul, competiția.
Link: https://view.genial.ly/5f3662b9adca920d8f3eb611/game-breakout-aventura
Văleanu Ionica, profesor de Matematică, Limba și literatura română
Școala Gimnazială „Alexandra Nechita”, Vaslui
Trimis la 11.01.2021 - 21:06
Elevii de clasa a II-a învață să programeze robotul Artie într-o lecție de matematică. Cu ajutorul lui desenează o formă geometrică și rezolvă exerciții și probleme verificându-și cunoștințele legate de înmulțire și împărțire.
Gheorghe Diana
Școala Gimnazială „George Emil Palade”, Prahova
Este o lecție de matematică în care elevul, prin intermediul aplicației goosechase, pornește la o ,,vânătoare de comori" în natură. Profesorul monitorizează, analizează rezolvările misiunilor și intervine în timp real. Astfel se realizează o conexiune între geometrie și mediul înconjurător.
Gheorghe Diana Mioara
Școala Gimnazială ,,George Emil Palade, Prahova