Fundația Orange

Media


Când educația digitală întâlnește oamenii potriviți, învățatul nu mai are granițe

Când educația digitală întâlnește oamenii potriviți, învățatul nu mai are granițe

FOTO: Elevii de la o școala Digitaliada în bancă alături de un copil de la Școala Dragomirești


Proiectul Digitaliada ne aduce în fața unor super-oameni și a poveștilor lor fascinante.

Un astfel de om este directorul unei micuțe școli din județul Dâmbovița, domnul director Cristian Dragomir, care alături de colectivul de profesori, au ales educația digitală ca metodă de predare, deși școala nu face parte din programul Digitaliada.

La inițiativa inspectorilor Laura Maria Erculescu și Radu Tăbîrcă de la Inspectoratul Școlar Județean Dâmbovița, la școala Dragomirești a fost organizată o oră demonstrativă de matematică, pentru profesorii de specialitate, susținută cu ajutorul tehnologiei digitale.

Ideea de a organiza acest eveniment într-o școală în care proiectul Digitaliada nu se desfășoară a fost a profesorului de matematică de la Corbii Mari, Aura Bârdeș, iar ceea ce ne-a convins să îi urmăm demersul a fost felul inedit de a ține ora specială pentru profesorii invitați. Elevii de la Corbii Mari, însoțiți de profesorii coordonatori, și-au luat tabletele, au venit la Dragomirești și s-au așezat în bancă alături de un elev din această școală pentru cel mai simplu și eficient mod de interacțiune cu educația digitală. Apoi, toți elevii au devenit profesori pentru cele 17 cadre didactice invitate să experimenteze tehnologia digitală educațională. Gazda noastră, directorul Cristian Dragomir, ne povestește emoționat, într-un scurt interviu despre determinare și respect față școală.

Digitaliada: Domnule director, sunteți un om foarte hotărât. Vă doriți cu toată puterea tehnologia digitală la clasă.

Cristian Dragomir: Cu siguranță, asta se dorește în școala noastră și copiii sunt dornici să lucreze cât mai mult digital, lecțiile sunt tot mai interactive, iar ei sunt prinși în ceea ce se întâmplă în cadrul orei.

Digitaliada: Cum de știți lucrurile acestea?

Cristian Dragomir: Dintre a aplica metode tradiționale la clasă și a folosi tehnologia, adică să venim cu un Powerpoint sau să îi ducem pe copii în laboratorul de informatică să lucreze în cadrul unei lecții alternative, am ales a doua variantă. Am constatat foarte rapid că asta îi face pe copii mai implicați, mai activi. Până și pe cei care sunt mai emotivi și care, la o oră desfășurată tradițional, nu au curajul de a oferi răspunsuri fiindcă le e teamă să răspundă greșit. În cadrul unei ore în care este aplicată tehnologia copiii sunt mult mai deschiși, au mai mult curaj.

Digitaliada: Un copil dintr-o școală Digitaliada care are acces la educație digitală a venit și a stat în bancă cu un copil de la Dragomirești care nu are neapărat acest device pe bancă. Cum i-ați simțit?

Cristian Dragomir: Copiii au fost foarte încântați să butoneze aceste tablete, să facă cunoștință cu aplicațiile de matematică și informatică. Își dau seama foarte rapid cum se utilizează și ce presupune aplicația în sine. Am observat că au colaborat frumos și că le-a plăcut ce s-a întâmplat aici.

Digitaliada: Un alt lucru total diferit pe care l-ați făcut a fost că, după ce ați avut copiii de partea dumneavoastră, v-ați invitat și colegii profesori din județ pentru a le arăta cum funcționează tehnologia la clasă. Care a fost feedback-ul lor?

Cristian Dragomir: Într-adevăr, astăzi au venit în vizită mai mulți colegi profesori de matematică și informatică. Feedback-ul a fost unul pozitiv, colegii mei au fost încântați, iar mulți dintre ei m-au întrebat de unde pot descărca și ei aceste aplicații pentru a le folosi, la rândul lor, la orele pe care le predau.

Digitaliada: Emoțiile sunt evidente, dar puterea și determinarea se citește în ochii dumneavoastră. Ce vă motivează?

Cristian Dragomir: Sunt localnic și dorința mea este să aduc o schimbare în acestă școală. Am fost elev în această unitate de învățământ și îmi doresc ca prin activitatea mea ca și director să aduc valoare acestei școli.