Fundația Orange

Media


Cătălin Stoian, profesor de matematică: Acum totul este mult mai interactiv, copiii înțeleg mai bine

Cătălin Stoian, profesor de matematică: Acum totul este mult mai interactiv, copiii înțeleg mai bine

A văzut în formările Digitaliada ceva foarte practic, aplicat, ușor de folosit la clasă dacă ești dispus să înveți la rândul tău.

Apoi a urmat aplicarea și acum deja își formează colegii cărora le arată cum să folosească tabletele și soft-urile educaționale la disciplinele lor. Este vorba despre profesorul de matematică, Cătălin Stoian.

Ce s-a schimbat la oră după introducerea tabletelor?

Cătălin Stoian: Acum totul este mult mai interactiv, copiii înțeleg mult mai bine mai ales partea de geometrie, în care este vizual totul. Am observat că ei, fiind obișnuiți cu tabletele, rețin mai mult informație vizuală, urmărind imagini, filmulețe și reușesc să mă folosesc de lucrul acesta în predarea noțiunilor. Acum pot să ofer feedback elevului pe loc. Cu metoda clasică dura mult mai mult corectarea, iar feedbackul venea după 2-5 zile. Ne ajută foarte mult că avem acele ghiduri de predare, nu trebuie să mai pierdem timpul ca să căutam anumite noțiuni, deja le avem structurate. 

Ați observat o schimbare în ceea ce privește modul de învățare la elevi, după introducerea tehnologiei la clasă?

Cătălin Stoian: Ca exemplu, centrul cercului circumscris la geometrie - nu înțelegeau de ce e afară, de ce înăuntru triunghiului, iar acum în Geogebra în care le desenez diferite triunghiuri și le desenez foarte rapid, văd diferențe intre tipurile de triunghiuri și locul în care se află centrul cercului circumscris.

Cum a fost la formările Digitaliada?

Cătălin Stoian: Formările Digitaliada sunt mult mai practice. Ne formează exact acolo unde avem nevoie, pe aplicația care este folosită la lecția pe care o predăm noi. Am avut chiar și o sesiune de  informare, de training, cu colegii, în care le-am explicat mai ales aplicațiile pentru evaluare.