Fundația Orange

Citește cu mine!

Concurs

Carcea Loredana

Trimis la 30.01.2022

Interdisciplinar
LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ, ALTĂ DISCIPLINĂ, VI, VII MEDIU CONSOLIDAREA CUNOȘTINȚELOR

Padletul este o metodă modernă, practică și eficientă de învățare în ora de opțional „Tehnici de lectură”. Participanții împărtășesc impresiile lor de lectură, sub forme variate, răspunzând la cerințe creative. Prin afișarea lor pe padlet se realizează diseminarea și se favorizează interevaluarea.



Proiecte didactice


Documente


Multimedia

https://ro.padlet.com/danacarcea10/jnrsot2p8nfa4a5c

Prezentarea proiectului s-a realizat într-o oră din ultima săptămână de școală (20-24 dec. 2021). Activitatea a făcut parte din programul concursului național „Lecturiada elevilor 2021”, concurs tematic organizat anual în cadrul programului „Cercuri de lectură” de ANPRO (Asociația Profesorilor de Limba și Literatura Română „Ioana Em. Petrescu”) în parteneriat cu școli și instituții culturale din întreaga țară. În cadrul acestui concurs, accentul nu se pune pe competiție, ci pe împărtășirea unor experiențe de multiliterație cu rol formator. Concursul are mai multe secțiuni care se lansează în luna februarie și se încheie cu „Citește cu mine!”, în luna decembrie. În decembrie 2021, Cercul de lectură „Unde fugim de-acasă?” (Școala Gimnazială Nr. 7 Botoșani), a fost invitat să organizeze una dintre activitățile din programul acestei secțiuni cu tema: „O carte, mai mulți cititori”. Activitatea a constat în moderarea paginii de Facebook a concursului și în stimularea cititorilor ei (profesori și elevi de la diferite școli din țară) de a participa la realizarea produsului zilei: Padletul-portofoliu, cu răspunsuri la o serie de cerințe creative. S-au propus:
1. Citirea textului „Sania, prăpastia și ciocolata chinezească”, de Adina Popescu (text care urmează să apară într-o antologie cu titlul „Vine vacanța cu trenul din Franța!” (pus, cu amabilitate, la dispoziția noastră de scriitoare)
2. Completarea rubricilor padletului.
3. „Întâlnirea” virtuală cu scriitoarea Adina Popescu în timpul căreia elevii Ioana și Rareș (din Cercul nostru de lectură) i-au adresat întrebările colegilor lor referitoare la textul analizat întreaga zi.
Produsul propus în concursul Digitaliada reprezintă un „remake” al padletului completat în ziua de 20 dec. 2021 de către elevii participanți la proiectul național Citește cu mine!. Am păstrat rubricile și materiale postate de elevii mei, din clasele a VI-a și a VII-a. În plus, am adăugat o rubrică nouă: ECOURI.


Carcea Loredana, profesor de Limba și literatura română

Școala Gimnazială Nr. 7, România, Botoșani, Botoșani

Trimis la 30.01.2022 - 16:58


Materiale similare

Lecția „Raportul realitate – ficțiune în textul epic” este realizată în cadrul CDȘ – „Strategii de comprehensiune lectorală”, la clasa a VII-a.

Limba și literatura română
LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ, VII

Lecție de fixare a cunoștințelor, de formare a priceperilor și deprinderilor de
muncă independentă și de aplicare a cunoștințelor în practica vorbirii și scrierii limbii române. Scopul: Valorificarea informațiilor de limbă română și de teorie literară în înțelegerea și interpretarea textului literar.

Proiect didactic limba română

Limba și literatura română
LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ, VI

Materialul este un proiect didactic al unei lecții mixte pentru clasa a VI-a ce are ca temă Textul descriptiv în versuri. Respectă programa de limba și literatura română actuală (OMEN nr.3393 / 28.02.2017) și folosește ca text suport „Balul pomilor” de Dimitrie Anghel.