Într-o discuție despre modul în care învață noile generații, dar și despre provocările cu care se confruntă profesorii, Claudia Cziprok a pus accent pe accesul la conținut educațional în limba română, adaptat pentru a fi aplicat direct la ore.
Doamna inspector școlar de informatică și fizică Satu-Mare apreciază că proiectul este un beneficiu atât pentru copii, cât și pentru profesori: "Digitaliada este un program extraordinar de reușit”.
Digitaliada: Care este impactul proiectului Digitaliada asupra copiilor?
Claudia Cziprok, inspector: În județul Satu-Mare, am avut bucuria și șansa să avem o școală care a aplicat și a câștigat. Astfel, vedem concret cum funcționează acest proiect. M-am bucurat de noua lansare a apelului pentru 10 școli în Digitaliada 4.0. Sunt școli care abia așteptau această opțiune și care își doresc, într-adevăr, folosirea [tabletelor la ore - n.red.] pentru că au realizat că există beneficii foarte mari din utilizarea tehnologiei la clasă.
Digitaliada: Concret, care sunt aceste beneficii? Poate sunt profesori care se întreabă: dar de ce să aduc tehnologia în clasă?
Claudia Cziprok, inspector: Suntem în secolul XXI, avem o generație pe care o numim generația digitală. Au o apetență grozavă pentru tehnologie și, într-adevăr, un interes sporit. Și atunci, pentru a-i putea face să se simtă bine și confortabil la clasă, pentru a putea să îi motivăm să învețe, să citească, să lucreze, pur și simplu să participe, trebuie să folosim tehnologia, pentru că ei sunt mult mai deschiși pentru folosirea tehnologiei. O înțeleg și intuiesc foarte repede, se descurcă foarte ușor și atunci trebuie adusă tehnologia la clasă.
Elevii se descurcă foarte bine. Sunt beneficii și, de asemenea, contează foarte mult că există aplicații care dau sens acestei tehnologii.