Fundația Orange

Media


Claudia Diaconescu-Armășescu, inspector: Educația digitală este calea pentru viitor

Claudia Diaconescu-Armășescu, inspector: Educația digitală este calea pentru viitor

Claudia Diaconescu-Armășescu a fost inspector școlar pentru matematică la Inspectoratul Școlar al Județului Vâlcea (n.red. până la sfârșitul lunii martie a acestui an).

Ea a asistat la o oră de matematică pe tablete, iar după această experiență spunea că și-ar dori foarte mult ca „mai mulți profesori să acceseze acest proiect sau să folosească cât mai multe aplicații digitale la ora de matematică”. Deschisă spre nou și spre apropierea de elevi prin orice mijloace educaționale, inspectorul spune că profesorii de matematică sunt deschiși, în general, adoptării tehnologiei în predare și evaluare.

Ce părere aveți despre utilizarea tehnologiei la ore? 

Claudia Diaconescu-Armășescu: Componenta asta digitală vine în sprijinul profesorului de matematică tocmai pentru ca elevii să poată să înțeleagă noțiunile matematice și să le vizualizeze mult mai bine. Profesorii au teamă că pierd timp folosind aplicațiile astea, dar din ce-am văzut eu la ora anterioară nu este o oră pierdută, pentru copii cu siguranță nu este o oră pierdută. Cred că e un pic de efort pentru profesorul care trebuie să pregătească o astfel de lecție, dar odată ce este construit un model, după aceea poate fi aplicat la clasă, la mai multe clase, anul următor.

Cum se vede proiectul Digitaliada din perspectiva inspectorului?

Claudia Diaconescu-Armășescu: Proiectul acesta văd că vine cu mai multe componente. Vine cu componenta asta soft, a programelor, a aplicațiilor, a lecțiilor desfășurate prin Digitaliada. Vine și cu componenta hard, adică tabletele și laptopuri și tot ce trebuie. Mă bucur foarte mult că vine și cu această componentă a formării cadrelor didactice, că de fapt aici este problema. Profesorii de matematică chiar cred că sunt o categorie destul de deschisă  în a îmbrățișa tehnologia și le este aproape, nu cred că le este departe. Am vazut ca aduce un plus de valoare faptul ca tehnologia vine in sprijinul matematicii si a înțelegerii noțiunilor la matematică. Este un lucru îmbucurător.

Credeți că introducerea tehnologiei la ore ar trebui să devină o regulă?

Claudia Diaconescu-Armășescu: Mi-aș dori foarte mult ca mai mulți profesori să acceseze acest proiect și să folosească cât mai multe aplicații digitale la ora de matematică. Să vadă cât mai mulți profesori beneficiile educației digitale la clasă. Asta este calea de aici încolo și provocarea anilor următori.