Fundația Orange

Media


Competențele digitale completează educația elevului modern

Competențele digitale completează educația elevului modern

FOTO: Anca Violeta Grecu, directorul Școlii Gimnaziale „Alexandru Vlahuță” din Gugești, Vrancea


Competențele digitale, atât de necesare pe piața muncii, sunt cultivate încă de la vârste foarte fragede într-o școală din Vrancea.

Profesorii de la Școala „Alexandru Vlahuță” din Gugești s-au înscris în cursa pentru implementarea proiectului Digitaliada din convingerea clară că educația digitală trebuie să susțină învățământul tradițional. Doar așa, elevii care termină școala au atât un bagaj sănătos de cunoștințe, cât și un pachet de competențe digitale de actualitate. Anca Violeta Grecu este directorul școlii și ne mărturisește că Digitaliada a schimbat felul în care elevii se raportează la ore.

Digitaliada: Aici, la școala din Gugești, am asistat la două ore de matematică, apoi la o oră de informatică, toate predate cu ajutorul educației digitale. Cum ați primit proiectul Digitaliada?

Anca Violeta Grecu: În primul rând, vreau să mulțumesc Fundației Orange pentru oportunitatea pe care a oferit-o copiilor școlii noastre de a utiliza aceste tablete în procesul instructiv-educativ. Elevii noștri au această șansă prin implementarea proiectului Digitaliada, proiect care ne demonstrează că este normal ca tehnologia să facă parte din procesul de învățare. 

Începând cu anul școlar 2017-2018, tehnologia a pătruns și la noi în școală, într-un caracter strict educativ, pentru a-i dezvolta elevului acele competențe digitale atât de cerute în societatea actuală. Fără aceste deprinderi, copiii de azi nu vor face față în viitor.

Digitaliada: Cum ati ajuns la această concluzie?

Anca Violeta Grecu: Este foarte clar că elevul nu se poate descurca la fel de bine în viață dacă nu are competențe digitale. Să spunem că, peste câțiva ani, merge să își depună un CV la un loc de muncă și are nevoie de redactarea acestui document pe calculator. În plus, una dintre cerințele de bază la angajare este  competența T.I.C. Dacă elevul iese din școală și nu are aceste deprinderi digitale, înseamnă ca va avea un minus atunci când va dori să se angajeze. Iar noi nu ne dorim acest lucru pentru elevii noștri.

Digitaliada: Elevii sunt conștienți de această plusvaloare pe care tehnologia digitală o aduce orelor tradiționale?

Anca Violeta Grecu:  Sunt convinsă că ei conștientizează această valoare datorită faptului că îi văd foarte interesați să utilizeze tableta în cadrul orelor de matematică și de T.I.C. Pot face chiar și o mărturisire, elevii noștri își doresc extinderea proiectului și la alte discipline. 

Elevii Școlii "Alexandru Vlahuță" sunt extrem de încântați de proiect, sunt mult mai receptivi la ore, capătă mai multă încredere în ei. Dacă până acum matematica era privită ca o punte a suspinelor, de acum, datorită aplicațiilor de pe tabletă, dragii noștri copii sunt tare încântați și așteaptă cu emoții constructive ora de matematică.

Digitaliada: Ce spun doamnele și domnii profesori care folosesc la clasă tehnologia digitală?

Anca Violeta Grecu: Evoluția se înregistrează de ambele părți. Cadrele didactice au participat la cursul de formare și au revenit în cel de-al doilea proces de instruire și deja se vede o altă abordare a orelor. Trebuie să conștientizăm că nu doar elevul trebuie să se adapteze la ce se cere astăzi. Și noi, cadrele didactice, trebuie să fim capabile și să ne dorim să fim în pas cu noua tehnologie. Dacă noi, profesorii, rămânem în urmă, iar este o problemă.

Digitaliada: Ce vă motivează?

Anca Violeta Grecu: Elevul ne motivează. Ne-am ales această meserie din dragoste față de elevi și pentru că vrem să le oferim tot ce este mai bun. Am înțeles că provocarea acestei societăți este aceea de a găsi metodele cele mai eficiente pentru ca elevii să fie stimulați să dobândească toate competențele necesare, atât de utile, ulterior, pe piața muncii.