Fundația Orange

Concurs de ghicitori - lecții animate

Concurs

Casapu Monica

Trimis la 25.01.2022

Limba și literatura română
LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ, I, II MEDIU CONSOLIDAREA CUNOȘTINȚELOR

Concursul de ghicitori prilejuiește elevilor formarea unei dicții clare și corecte, precum și antrenarea memoriei și a motivației pentru învățare și competiție.



Conținut video


Galerie imagini, clic pentru zoom


Multimedia


Link-urile către ghicitori-lecții video:
https://youtu.be/9P5bv7S3d9Q
https://youtu.be/sj3YowTbq8o
https://youtu.be/ghJd0PJKekA
https://youtu.be/8pusaaOs9XM

Am atașat imaginile cu planșele ilustrate ale ghicitorilor.

Competența specifică:
2.4. Exprimarea expresivă a ideilor în contexte familiare manifestând interes și încredere în sine
- concursuri de ghicitori, povestiri, recitări etc

Conținut: Comunicare orală (ascultare, vorbire, interacțiune)
Reguli ale discursului oral
Pronunție clară și corectă

Am realizat aceste resurse cu scopul de a sprijini copiii în memorarea ușoară și cu plăcere a ghicitorilor propuse, structurile rimate și ritmate fiind foarte bune pentru formarea unei dicții corecte, precum și pentru antrenarea memoriei . Prin audierea repetată a acestora, elevii pot relua ori de câte ori este necesar până la memorarea lor. Poate fi realizată și ca activitate individuală, fără sprijinul părintelui.
Se poate desfășura sub forma unui Concurs de ghicitori, în clasă, desfășurat fizic sau online.

În calitatea mea de profesor de sprijin, deoarece lucrez în școli de masă integratoare cu elevi ce cerințe educative speciale, aceste Resurse educaționale deschise au fost create și oferite pe canalul meu de YouTube cu scopul de a sprijini învățarea la copiii cu cerințe educative speciale, dar nu numai. Ele sunt folosite cu succes la clasă cu toți elevii. Învățământul din perioada online a fost contextul și nevoia pentru care au fost create.


Alte informații

Mi-am dorit să obțin un impact emoțional cât mai mare pe baza imaginilor vizuale folosite, a animațiilor și a tranzițiilor alese ca suport pentru textul citit.
Am gândit aceste resurse ca fiind utile tuturor cadrelor didactice și elevilor, nu doar pentru copiii cu cerințe educative speciale cu care eu lucrez în calitate de profesor de sprijin, dar în special pentru aceștia.

Mi-am dorit să vin în întâmpinarea Dislexiei prin citirea de către mine a textului, să accesibilizez înțelegerea noțiunilor abstracte de către copiii mici și de către elevii cu tulburări din Spectru Autist – prin imaginile vizuale în mișcare folosite ca reprezentative pentru emoțiile evidențiate, să asigur o mai bună concentrare a atenției pentru copiii cu ADHD – prin prezentarea inedită și prin impactul vizual al imaginilor și al mișcărilor.


Casapu Monica, profesor de Altă disciplină

CȘEI Delfinul Constanța, România, Medgidia, Constanța

Trimis la 25.01.2022 - 16:28


Materiale similare

Povești de „Noapte bună!”

Limba și literatura română
LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ, I, II

Poveștile de „Noapte bună!”, realizate sub formă de conținut audio-video, au menirea de a sprijini copiii în ascultarea activă, cu interes și plăcere a unor povești inedite: „Ghici cât de mult te iubesc”, „E vremea de culcare”,
„Prima vară a lui Vulpișor” , „10 zâne spun noapte bună” .

„Bunica” și „Mama” - lecții video pentru susținerea poeziilor din manualul de Comunicare în limba română de clasa a II-a

Limba și literatura română
LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ, II

Poezia „Bunica”, de Ștefan Octavian Iosif și poezia „Mama” (fragment), după Panait Cerna sunt două minunate poezii despre universul copilăriei, acestea fiind studiate în manualul de clasa a II-a.