Anca-Teodora Andreescu
Trimis la 16.01.2022Acest proiect didactic de evaluare, Conversiunea urmărește:
Competențe specifice:
4.1. folosirea achizițiilor privind structuri morfosintactice complexe ale limbii române literare, pentru înțelegere corectă și exprimare nuanțată a intențiilor comunicative
4.3. analizarea elementelor de dinamică a limbii prin utilizarea achizițiilor de sintaxă, morfologie, fonetică, lexic și semantică
4.5. dezvoltarea gândirii logice și analogice prin utilizarea deprinderilor de comunicare corectă în limba română literară, în procesul de învățare pe tot parcursul vieții
Obiectivele evaluării:
O1. Să definească conversiunea;
O2. să identifice valorile morfologice analizate ;
O3. să recunoască valorile morfologice formate prin conversiune ;
O4. să construiască enunțuri în care să integreze anumite valori morfologice;
O5. să diferențieze tipurile de conversiune.
Strategia didactică:
a) Metode si procedee: conversația, exercițiul, analiza gramaticală;
b) Forme de organizare: sincron
c) Resurse:
- materiale: test de evaluare alcătuit cu ajutorul platformei google, google forms
- temporale: 40’
- umane: colectivul clasei a VIII-a
Evaluare: proba scrisă, on-line utilizând aplicația google forms
Anca-Teodora Andreescu, profesor de Limba și literatura română
Școala Gimnazială „Vasile Lucaciu”, Someșeni, Satu Mare
Trimis la 16.01.2022 - 16:18
Materialul se poate aplica atât în cadrul orelor care se desfășoară față în față, cât și în mediu online, fiind gândit sub forma unor jocuri didactice care au ca obiectiv consolidarea unor noțiuni referitoare la verb.
Nicola Sorina
Liceul Tehnologic Petrache Poenaru, Bălcești, Vâlcea
Un proiect de lecție în care sunt utilizate o serie de instrumente digitale pentru a facilita consolidarea cunoștințelor legate de genul liric. O lecție ce propune și alte extinderi spre artele plastice.
Anca-Teodora Andreescu
Școala Gimnazială „Vasile Lucaciu”, Satu Mare