Fundația Orange

Criterii de divizibilitate cu 2, 3, 4 și 5

Concurs

DariusHojdea

Trimis la 31.01.2022

Matematică
MATEMATICĂ, V MEDIU PREDARE, CONSOLIDAREA CUNOȘTINȚELOR, EVALUARE

Proiectul este o lecție interactivă de matematică. Acesta constă într-o aplicație software, realizată în Scratch, în care elevul este invitat să interacționeze cu un roboțel, pe nume MathBot, care ii va învăța criteriile de divizibilitate cu 2, 3, 4 și 5, și îl va ajuta prin exerciții să se testeze.



Alte materiale educaționale


Multimedia


Proiectul este o lecție interactivă de matematică, pentru clasa a V-a. Acesta constă într-o aplicație software, realizată în platforma Scratch, în care elevul este invitat să interacționeze cu un roboțel, pe nume MathBot, care îl va învăța criteriile de divizibilitate cu 2, 3, 4 și 5, și îl va ajuta prin exerciții să și le însușească.
Aplicația are 2 etape. În prima etapă roboțelul se prezintă și cere numele utilizatorului. Apoi il salută și îi urează bun venit la lecția de matematică Criterii de divizibilitate cu 2, 3, 4 și 5. În tot acest timp îi afisează pe ecran definițiile acestor criterii. Apoi MathBot ( așa este numele roboțelului ) îl invită pe elev să înceapă exercițiile de testare a criteriilor, prin apăsarea tastei Space ( Spațiu ) de pe tastatură.
Se intră în cea de-a 2-a etapă a aplicației. Pe ecran apar butoane cu cifrele 2, 3, 4, 5 și butonul "Alt divizor" . Roboțelul MathBot generează aleator numere cuprinse între 1 și 100. Elevul este invitat să apase pe butonul/butoanele corespunzătoare divizorilor acelui număr. Dacă răspunsul este corect îi va apărea un mesaj de succes, cât și confirmarea răspunsului prin afișarea definiției acestui criteriu.
În spatele fiecărui buton cu posibile rezultate stă câte un algoritm, care primește și interpreteaza evenimentul de click pe el, și verifică corectitudinea sau incorectitudinea criteriului de divizibilitate a răspunsului, cu numărul generat la momentul respectiv.
După fiecare răspuns elevul este invitat să apase tasta Space ( Spațiu ) ca să treacă la alt exercițiu, însemnând ca MathBot să genereze alt număr și elevul să selecteze un nou răspuns.


DariusHojdea

Romania, Bistrita, Bistrița-Năsăud

Trimis la 31.01.2022 - 11:13


Materiale similare

Puzzle interactiv realizat in Jigsaw Planet

Interdisciplinar
MATEMATICĂ, V

Elevul cu dizabilitati Moisii Gabriel a realizat la clasa, cu ajutorul doamnei profesor-educator Toma Mihaela, un puzzle interactiv ce reprezinta un baiat si o fata, pe care am folosit-o in cadrul orei de Formarea autonomiei personale, rezolvandu-l impreuna cu ceilalti colegi de clasa.

Fisa de lucru interactiva realizata in Liveworksheets

Interdisciplinar
MATEMATICĂ, V

m realizat o fisa interactiva in programul Liveworksheets, pentru elevii clasei a clasei a V a, la disciplina Socializare din trunchiul comun de Terapii complexe specifice si integrate, pentru copiii cu dizabilitati.