Fundația Orange

Cum a furat Grinch Crăciunul. Formularea opiniei personale

Concurs

Krișan Gabriela

Trimis la 08.01.2022

Interdisciplinar
LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ, DEZVOLTARE PERSONALĂ, II ÎNCEPĂTOR PREDARE, CONSOLIDAREA CUNOȘTINȚELOR

Pornind de la relatarea, pe scurt, a poeziei Cum a furat Grinch Crăciunul de Theodore Seuss, în resursă este prezentată formularea opiniei personale în legătură cu personajul Grinch, insistând pe înțelegerea faptelor, atitudinilor, limbajului utilizat de autor pentru prezentarea acestuia.


Conținut video


Multimedia


Pornind de la relatarea, pe scurt, a poeziei Cum a furat Grinch Crăciunul de Theodore Seuss, în resursă este prezentată formularea opiniei personale în legătură cu personajul Grinch, insistând pe înțelegerea faptelor, atitudinilor, limbajului utilizat de autor pentru prezentarea acestuia, în una dintre strofele poeziei. Ca provocare, pentru elevi: formularea propriei păreri în legătură cu schimbarea atitudinii personajului principal.

Acest tip de resursă poate fi utilizat la orice clasă din ciclul primar. Am realizat-o pornind de la competența specifică din programa școlară, 2.3 Participarea cu interes la dialoguri, în diferite contexte de comunicare, activitatea principală fiind exprimarea propriei păreri în legătură cu anumite personaje sau situații, clasa a II-a.

Timpul de redare este unul scurt și ușor de urmărit pentru elevii ciclului primar. Elevii pot exersa dacă ceea ce au ascultat au înțeles prin oprirea videoclipului în momentul sarcinii de lucru și urmărirea unui exemplu la final. (resursa include un feedback / verificare)

Activitatea este una integrată, disciplinele Comunicare în limba română și Dezvoltare personală se îmbină armonios și se poate utiliza în orice moment al unei lecții: discuții despre comportamente, situații, atitudini ale oamenilor, fapte ce conduc înspre un anumit comportament, motivul care stă la baza unei acțiuni, ș. a. Cuvintele cheie folosite pentru redarea unei opinii personale sunt ușor de înțeles și vin cu exemple utile.

Link: https://youtu.be/XxaWsxMDQXQ


Alte informații

Resursa a fost realizată folosind Microsoft PPT și a fost exportată pe canalul propriu de youtube.


Krișan Gabriela, profesor de Matematică, Limba și literatura română, Științe ale naturii, Dezvoltare personală, Muzică și mișcare

Gimnazială Nr. 7, Vișeu de Sus, Maramureș

Trimis la 08.01.2022 - 10:41


Materiale similare

Povești de „Noapte bună!”

Limba și literatura română
LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ, I, II

Poveștile de „Noapte bună!”, realizate sub formă de conținut audio-video, au menirea de a sprijini copiii în ascultarea activă, cu interes și plăcere a unor povești inedite: „Ghici cât de mult te iubesc”, „E vremea de culcare”,
„Prima vară a lui Vulpișor” , „10 zâne spun noapte bună” .

Concurs de ghicitori - lecții animate

Limba și literatura română
LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ, I, II

Concursul de ghicitori prilejuiește elevilor formarea unei dicții clare și corecte, precum și antrenarea memoriei și a motivației pentru învățare și competiție.