Fundația Orange

Dicționar explicat și ilustrat de termeni semnificativi pentru textele literare

Concurs

Tudor Laura

Trimis la 19.02.2018

Limba și literatura română
LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ, VIII MEDIU PREDARE, CONSOLIDAREA CUNOȘTINȚELOR

Este un proiect ce poate utilizat într-o lecție de recapitulare, la sfârșitul unității de învățare. Este un fel de a le atrage atenția că textele literare sunt și generatoare de diferite tipuri de valori, de situații concrete de care se pot lovi și ei.


Proiecte didactice


Documente


Galerie imagini, clic pentru zoom


Activitatea are ca scop identificarea laturii practice a disciplinei limba și literatura română și își propune ca elevii să observe ce le poate oferi concret literatura prin apropierea de unele texte aparținând lui Ioan Slavici, Camil Petrescu, I.L Caragiale și lui Mihail Sadoveanu. După studierea textelor cu elevii mei am văzut că ei sunt capabilii să explice noțiunea de valoare , de principiu moral si au reușit să-și stabilească propriile valori în viață. De asemenea, pot lega textele studiate de alte texte, de trăirile interioare,de propriile experiențe, dar le pot ancora și în societate și în problemele vieții pentru a evidenția importanța eticii în evoluția unui om.
Cuvinte cheie: valoare, dicționar, literatură, lectură.


Tudor Laura, profesor de Limba și literatura română

Liceul Teoretic ”Mihai Viteazul”, Romania, Caracal, Olt

Trimis la 19.02.2018 - 14:16


Materiale similare

Proiect didactic - Complement direct

Limba și literatura română
LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ, VIII

Complementul direct va fi predat intr-un mod interactiv si amuzant. Elevii vor pleca intr-o calatorie pe mare, utilizand o harta cu indicii care ii va conduce catre comoara (cunostintele acumulate pe tot parcursul orei).

Programa CDȘ "Literație multimodală"

Interdisciplinar
LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ, VII, VIII

Programa disciplinei opționale Literație multimodală propune o abordare transcurriculară a conținuturilor, care vizează ariile curriculare Limbă și comunicare, Arte, Tehnologii, Om și societate.