Fundația Orange

Tendințe


#Digitaliada și-a desemnat câștigătorii: Materialele digitale, viitorul învățământului de calitate

#Digitaliada și-a desemnat câștigătorii: Materialele digitale, viitorul învățământului de calitate

Concursul #Digitaliada,  ajuns la a patra ediție, și-a desemnat cei 10 câștigători din cele peste 160 de materiale digitale educaționale înscrise în total.

Acestea, împreună cu toate celelalte materiale de pe platformă, sunt foarte utile pentru elevii, profesorii și părinții dornici să continue procesul educațional, mai ales în această perioadă în care cursurile școlare au fost suspendate.

În cadrul fiecărei categorii de concurs: Aplicații, Conținut video, Proiectare didactică și Alte materiale educaționale, a fost premiat câte un material pentru învățământul primar și unul pentru învățământul gimnazial. Din acest an, elevii cu vârsta peste 14 ani au fost premiați într-o categorie dedicată exclusiv lor. În aceasta ediție a fost oferit și un premiu de Popularitate, după evaluările unei comisii formate din elevi. Valoarea totală a premiilor, ce constau in echipamente digitale performante, este de 8.000 de euro.

Câștigătorii concursului #Digitaliada, ediția a IV-a:

La categoria Aplicații au fost doi câștigători: Alexandra Drăghici - premiul pentru învățământ primar acordat pentru platforma de învățare a limbii engleze "Rapidul de Engleză” și Andrei Dumitrescu - premiul pentru învățământ gimnazial - acordat pentru dezvoltarea site-ului Geo-Interactiva, care propune învățarea geografiei într-un mod interactiv. 

"Sfera digitală reprezintă un mijloc facil de a ne îmbunătăți pe noi înșine. Accesul la informație și modalitățile creative prin care ea poate fi transmisă în ziua de azi fac că dezvoltarea personală să stea cu ușurință în mâinile noastre. Digitaliada centralizează inițiativele de educație digitală din România într-un mod foarte prietenos”, ne-a spus Alexandra Drăghici, antreprenor în educație digitală din Timișoara, după ce a câștigat premiul. 

"În învățarea digitală elevii sunt mai interesați și dezvoltă abilități auto-didactice eficiente de învățare, singuri identifică ceea ce au nevoie, găsesc resursele online și aplică informațiile inclusiv la școală, la teme și proiecte. Crearea unor resurse educaționale deschise de calitate poate înlătura barierele din calea accesului la educație contribuind la echitate în educație”, ne-a explicat Andrei Dumitrescu, student anul I la Facultatea de Automatică și Calculatoare din cadrul Universității Politehnice din București.

La categoria Conținut video au câștigat Georgeta Mioara Banu - premiul pentru învățământ primar -cu materialul video Jocul de rol, care prezintă o poveste creată din desenele realizate de elevi de clasa a IV-a și Clement Tălin - premiul pentru învățământ gimnazial - cu materialul video Densitatea corpurilor, care oferă explicații despre fizică și legile fizicii.

"Consider că învățământul actual nu mai poate funcționa fără integrarea educației digitale în procesul de predare- învățare-evaluare. Elevul de astăzi este total diferit de cel de ieri; este un elev nativ digital, iar noi, dascălii, avem obligația morală de a ne adapta în permanență la nou, răspunzând astfel cerințelor și nevoilor elevilor noștri”, a declarat Georgeta Banu, profesor pentru învățământ primar la Școala Gimnazială ”Ovid Densușianu” Făgăraș, județul Brașov.

"Lucrând cu tinerii, într-o zi am intrat pe site-ul edu.ro pentru a căuta o informație, și am văzut anunțul referitor la Digitaliada. După ce am văzut materialele de acolo și ceea ce își dorește echipa Digitaliada să facă, am decis să mă implic, încercând să ajut și eu copii să învețe lucruri interesante prin intermediul unui material video”, ne-a povestit Clement Tălin, preot catolic în satul Luizi- Călugăra, județul Bacău.

La secțiunea Proiectare didactică au câștigat: Laura Mitrofan - premiul pentru învățământ primar- pentru proiectul Mate cu Pinocchio, care prezintă o lecție pentru înțelegerea adunării numerelor naturale de la 0 la 20 cu trecere peste ordin și Elena Livia Florea - premiul pentru învățământ gimnazial-cu proiectul Scăderea fracțiilor zecimale, care descrie o lecție de predare a regulilor de adunare și scădere a fracțiilor zecimale, realizată cu instrumente web 2.0 și cu resurse educaționale deschise.

"Întrebuințarea tehnologiei în scop educativ ancorează învățământul în actualitate și este o realitate în majoritatea statelor dezvoltate, iar țara noastră face pași importanți în acest sens. Proiectul Digitaliada este unul dintre ei”, a declarat Laura Mitrofan, profesor pentru învățământ primar la Școala Gimnazială nr. 3 Sita Buzăului, județul Covasna. 

"Avem nevoie ,desigur, și în educație de o schimbare; o schimbare în bine bazându-ne mult pe sprijinul tehnologiei, pe sprijinul unor proiecte digitale introduse în arhitectura unei lecții. Am încercat să țîn pasul cu noutățile introducând treptat în orele de matematică diferite materiale digitale. Copiilor le place, devin mai interesați, le captezi atenția.”, ne-a mărturisit Elena Livia Florea, profesor de matematică la Școala Gimnazială Strâmtura, județul Maramureș.

La categoria alte materiale educaționale au câștigat premiile Alina Voinea - premiul pentru învățământ primar - cu materialul educațional Istorie - Clasa a IV-a. Manual adaptat pentru copii cu CES, configurat pentru a fi accesibil copiilor cu dificultăți de învățare și Florin Viu - premiul pentru învățământ gimnazial - cu materialul Introducere în chimie - auxiliar didactic pentru clasa a VII-a, care tratează noțiuni ce facilitează înțelegerea și învățarea noțiunilor elementare de chimie. 

"Educația în general mă preocupă mult, pentru că într-o societate educată totul merge bine, pentru absolut toți membrii societății, iar digitalizarea educației este necesară cu atât mai mult cu cât viețile noastre se bazează din ce în ce mai mult pe digital. Și mă preocupă și accesul la educație -în România de azi, copiii cu posibilități materiale și intelect peste medie au toate ușile deschise, ceea ce nu se poate spune despre cei care provin din medii defavorizate sau ceicu dizabilități (și nu neapărat în sferă cognitivă)”, ne-a povestit Alina Voinea, antreprenor digital și grafician din București. 

"Fără îndoială că pentru copiii de astăzi, un profesor modern, adaptat, este unul care utilizează resurse educaționale digitale. Utilizarea la ore a acestor resurse ușurează mult activitatea cadrelor didactice și contribuie, fără îndoială, la o mai bună dobândire a priceperilor și deprinderilor în rândul elevilor”, a declarat Florin Viu, profesor de chimie - biologie la Școala Gimnazială ”Nicolae Stoleru” Baia, județul Suceava.

Premiul pentru popularitate a fost acordat Gabrielei Anton - premiul pentru învățământ primar și gimnazial-pentru mini-narațiunea vizuală Cum identifici substantivul? Materialul reprezintă o abordare contextualizată a unei proceduri simple și clare de recunoaștere a substantivelor. 

"Am înscris materialul video în concurs că dovadă a interesului și încrederii mele în acest program de sprijinire a educației digitale din România. Vestea că aprecierea lui a venit în primul rând de la tânăra generație, a fost o încântare. Știm cu toțîi că în era tehnologiei omniprezente, e greu să captezi atenția copiilor, darmite să îi mai și înveți câte ceva. Că să reușești, e nevoie să te folosești de mijloace moderne, pe gustul lor, dar e important să oferi relevanță și umanitate conținutului educațional”, a spus Gabriela Anton, designer instrucțional din Galați.

La categoria elevi 14-17 ani, câștigătorul a fost Dragoș Matei cu propunerea Site-ul elevilor Școlii Gimnaziale Roata de Jos, Giurgiu, ce conține aplicații ce pot fi folosite în cadrul orelor de clasă la diferite materii, atât individual, cât și proiectate pe tabla interactivă. 

"Participarea la acest concurs a fost pentru mine o provocare. Am visat să demonstrez că învățarea folosind materiale digitale reprezintă viitorul învățământului de calitate. În realizarea acestui proiect am fost purtătorul de cuvânt al unei echipe de elevi care a lucrat cu dăruire și convingere”, ne-a mărturisit Dragoș, elev în clasa a VIII-a la Școala Gimnazială nr. 1 Roata de Jos, județul Giurgiu. 

Mai multe detalii despre materialele câștigătoare găsiți în pagina Materiale Premiate.

Concursul #Digitaliada oferă recunoaștere creatorilor de conținut digital original și contribuie, totodată, la îmbogățirea hub-ului online, www.digitaliada.ro, cu materiale digitale de calitate și accesibile oricărei persoane.