Fundația Orange

Media


Elevi și părinți din Uriu - despre schimbarea școlii prin tehnologie

Elevi și părinți din Uriu - despre schimbarea școlii prin tehnologie

Digitaliada a adus în școala din Uriu, Bistrița-Năsăud, “multe, dar multe schimbări”.

Cum poate fi transformat "nu-mi place la școală”, în "abia aștept să ajung în laborator”? Ce soluție pot avea părinții la teama că cei mici pierd timpul pe device-uri? Și cum poate profesorul să trimită și să controleze temele, chiar și în timpul liber al copiilor? 

Părinți și elevi de la Școala Gimnazială Uriu din Bistrița-Năsăud au explicat pe înțelesul generației obișnuite cu "scoate o foaie de hârtie” cum pot fi schimbate climatul și ritmul învățării atunci când aduci în fața copiilor profesori care știu să folosească noile tehnologii. 

Digitaliada: Care este efectul programului Digitaliada asupra copiilor?

Elena Rus, părinte: Am doi copii, în clasa a V-a și în clasa a VII-a. Băiatul e foarte încântat, lucrează pe tabletă. Domnul profesor le dă un cod în clasă și ei lucrează, iar domnul îi poate verifica. Sunt foarte încântați, inclusiv de ora de matematică atunci când lucrează pe tablete. Proiectul aduce foarte multe pentru că unii copii poate nu au văzut niciodată o tabletă. E pentru prima dată când iau contact cu așa ceva și îi ajută. 

Digitaliada: Tabletele de la școală au schimbat modul în care se raportează copiii la ore? Vă povestesc acasă ce fac la școală?

Senia Paraschiva Nistor, părinte: Copiii sunt foarte încântați, acasă ne povestesc mereu despre tabletele de la școală și sunt bucuroși. Sunt deosebit de încântați. Înțeleg mai ușor. Proiectul aduce o valoare majoră, în primul rând în acumularea de cunoștințe. Copiii sunt foarte curioși și încântați de tablete și de exercițiile pe care le fac pe ele.  

Digitaliada: Ce schimbare a adus folosirea tabletelor la școală?

Georgiana Andrada Sofian, elevă, clasa a VII-a: Elevii sunt foarte schimbați, învață mult mai bine la matematică și informatică, înțeleg foarte bine de pe tablete. La informatică, am început să înțeleg mai bine lecțiile pe care le facem. Anul trecut, când nu erau tabletele, nu le prea înțelegeam și acum am început să înțeleg mai bine, mai ales că sunt și jocuri din care ne putem inspira și putem învăța. La matematică ne ajutăm între noi atunci când folosim Quizizz ori GeoGebra și e amuzant pentru că noi mai greșim, dar domnul ne ajută să ne putem corecta.  

Șerban Finias, elev, clasa a VII-a: Schimbarea cea mai mare: mi se pare că toți elevii din școală învățăm mai bine și înțelegem mai bine. Tabletele le folosim la informatică, matematică și la română am folosit un pic, la istorie. Folosim Quizizz, GeoGebra și diferite alte aplicații. Când îmi fac temele, îmi descarc [acasă - n.red.] toate aplicațiile pe care ni le cer domnii profesori și când ajung la școală îmi verifică [temele făcute online - n.red.]. 

Adriana Berințan, elevă, clasa a VI-a: Mi se pare că proiectul Digitaliada este un proiect inedit, oferă ceva nou, ceva modern în școlile din România. Este ceva constructiv, care constă în dezvoltarea educației noastre. În școala noastră, după inițierea acestui proiect, au avut loc multe, dar multe schimbări. Matematica și informatica au fost tot timpul de bază pentru mine deoarece sunt materiile mele preferate. Însă odată cu proiectul Digitaliada a avut loc și o schimbare personală pentru mine, deoarece acum îmi place mult mai mult la școală și mi se pare mai distractiv. Pe lângă noțiunile teoretice pe care trebuie să le învățăm, acum totul este mult mai simplu și pot spune cu mai multă convingere că matematica și informatica sunt materiile mele preferate.



0 de comentarii

Trimite comentariu

Toate câmpurile cu steluță * sunt obligatorii.



Anulează răspunsul

Avertisment: Prin apăsarea butonului "Trimite" sunteți de acord ca textele introduse în câmpurile „nume ”, „subiect” și „comentariu” să fie făcute publice și implică acceptarea Termenilor și condițiilor de utilizare a site-ului digitaliada.ro.

Autorul comentariului va fi singurul responsabil de conținutul acestuia și își va asuma eventualele daune, în cazul unor acțiuni legale împotriva celor publicate.