Fundația Orange

Media


Elevii din Teregova povestesc despre modul în care tabletele au redefinit școala

Elevii din Teregova povestesc despre modul în care tabletele au redefinit școala

Odată cu proiectul Digitaliada, frica de greșeală a elevilor s-a transformat în bucuria rezolvării exercițiilor “în felul nostru”.

Iar când teama de a greși dispare, copiii reușesc să înțeleagă mai bine și teoria predată clasic. Motivul: predarea s-a transformat, de fapt, în prezentarea regulilor jocului: știi teoria, ai șanse mari ca la jocul din ora următoare să fii în topul clasamentului. "Dispare o frică”. "Sunt colegi care performează mai bine pe tabletă, deoarece se simt în largul lor”. "Orele pe tabletă sunt mult mai distractive față de cele de la clasă”. Mărturiile vin de la copiii de gimnaziu ai liceului pentru care tabletele folosite la oră au schimbat fața școlii.  

Digitaliada: Cum vedeți voi proiectul Digitaliada?

Alin Dragomir, elev clasa a VIII-a: Orele de pe tablete sunt mult mai distractive pentru că oferă oportunitatea de a învăța mult mai simplu și mai rapid. Având tabletele, parcă nu mai pierdem timp. 

Ioneta Drăgulescu, elevă clasa a VI-a: Noi simțim o atmosferă de concurență pentru că putem să ne vedem fiecare abilitățile: care e mai rapid, care se concentrează mai mult și e mai distractiv așa. 

Ionuț Copăceanu, elev clasa a VII-a: A dispărut teama de a spune ceva greșit. Acum dai direct răspunsul pe tabletă și e numai alegerea ta, că e bună sau mai puțin bună. Noi știm deja că o să folosim în continuare tabletele.

Digitaliada: Cum decurg orele de când aveți tablete și aplicații digitale?

Alin Dragomir, elev clasa a VIII-a: Pe tabletă, la matematică, pe aplicația Quizizz și Kahoot facem diferite concursuri. Am mai lucrat și pe GeoGebra, unde am putut să facem funcții și să le vedem clar, exact cum sunt, și să le înțelegem mai ușor. 

Elisabeta Stancu, elevă clasa a VIII-a: Mi-am descărcat aplicațiile Quizizz și Kahoot pe telefon. Simt nevoia să lucrez în aceste aplicații și acasă. Ne-ar plăcea să ne implicăm și mai mult, să fim chiar creatori de probleme în aplicații. 

Alin Dragomir, elev în clasa a VIII-a: Da, dacă le-am crea noi, restul colegilor ar fi foarte interesați de ceea ce am făcut. 

Nicola Gabriela Beznă, elevă clasa a VII-a: Simțim că putem să învățăm mult mai bine deoarece suntem obișnuiți cu tablete. Mi se pare foarte interesant că putem să performăm cu ajutorul tabletelor încă de la începutul acestui an școlar. Suntem foarte norocoși că avem tablete în școală.