Livia Dila Nichita
Trimis la 28.01.2020EU ȘI LUMEA în care trăiesc
O imagine face cât 1000 de cuvinte, iar un spot animat de popularizare a științei bate toate lecțiile de fizică, chimie, istorie, educație civică și ecologică la care un elev nu găsește corespondentul în realitate, ci explicații aride, teoretice, fără trimitere la scopul învățării fenomenelor studiate în manual.
Canalul de YouTube Eu si Lumea educă prin filmulețe animate, copiii învață în joacă, au, în sfârșit, posibilitatea educației non-formale la care elevii din Occident au acces. Gratuit, accesibil, pe gustul lor.
Creștem o generație de copii care nu mai citeste foarte mult, dar este născută sub semnul tehnologiei, al imaginii în mișcare. Dacă un părinte dorește să vadă împreună cu copilul său un documentar, poate găsi ceva pe înțelesul acestuia doar în engleză sau în franceză.
Canalul de YouTube Eu si Lumea oferă și pentru elevii români posibilitatea de a se informa în limba română, conform vârstei, timp de calitate împreună cu mama, tata, bunicii, dar și un punct de plecare, pentru profesor, în discuția științifică, la clasă.
https://www.youtube.com/channel/UCiKUCeh7-PvEKoz5oXRsH6Q?view_as=subscriber
Copiii pot înțelege, în sfârșit, la ce folosesc cunoștințele, informațiile de la școală, cum se aplică acestea în viața de zi cu zi. Analfabetismul științific poate fi depășit, pentru că ’’De ce să învăț’’ are un răspuns simplu.
Tot ce ne înconjoară poate fi explicat în concepte accesibile: Pericolele internetului, Cum zboară avionul, De ce paiele de plastic vor fi interzise, Centenarul Marii Uniri, Cum știe telefonul unde te afli etc.
Eu si Lumea pe înțelesul tuturor!
Obiectivele proiectului Eu si Lumea sunt apropierea copiilor cu varsta 7-14 ani, de stiinta, lamurirea simpatica si simpla a unor fenomene, cresterea intelegerii lumii inconjuratoare prin videouri animate cu durata de 2/3 minute.
Stiinta popularizata asigura timp de calitate in jurul acestor videouri, o coeziune a familiei, subiecte care sa le deschida orizontul copiilor, dar si sa le lamureasca parintilor anumite aspect ale lumii moderne.
Prin aceste videouri animate putem obtine o atitudine mai implicata fata de scoala, in activitatile scolare, o curiozitate in crestere fata de stiinta, satisfacuta de exemplele prezentate in videouri. Copiii inteleg de ce este buna invatarea, la ce folosesc cunostintele lor in viata, care este legatura intre teorie si viata lor. Profesorii, de asemenea, pot folosi acest instrument la clasa.
Rezultatul ar fi cresterea nivelului de intelegere a faptelor stiintifice specifice timpului in care traim. Acum, aproape 40% dintre elevii romani sufera de analfabetism stiintific, adica nu inteleg notiuni simple de Chimie sau Fizica. Procentul creste la peste 70%, pentru ca desi cunosc doar operatii elementare, nu stiu sa le foloseasca in situatii concrete, de viata.
Subiecte tratate: Cum zboara avionul, Cum stie telefonul unde te afli, Cum functioneaza laserul? Cum functioneaza cuptorul cu microunde? De ce vor fi interzise paiele de plastic? etc
Livia Dila Nichita
România, Bucuresti sect 1, București
Trimis la 28.01.2020 - 13:35
Acest material face parte dintr-o serie de lecții din cadrul disciplinei Geografie asistată de calculator (o disciplină opțională, creată de mine, pentru clasele de gimnaziu).
Spiridon Nicolae
Colegiul Titulescu, Brașov
Probabil că, dacă ar fi avut la dispoziție instrumentele digitale de astăzi, Jules Verne ar fi realizat hărți interactive sau povești multimedia. Iată una dintre ele, bazată pe traseul lui Phileas Fogg din "Ocolul Pământului în 80 de zile".
George Hari Popescu
Proiectul CRED / EduApps, București