Fundația Orange

Media


Gheorghe Moldovan, prof de mate: În laboratorul digital ne-am pregătit pentru Evaluarea Națională

Gheorghe Moldovan, prof de mate: În laboratorul digital ne-am pregătit pentru Evaluarea Națională

De 25 de ani predă la școala din Medieșu Aurit și spune că impactul produs de proiectul Digitaliada este unul aparte.

Gheorghe Moldovan, profesor de matematică, este cel care, alături de colega sa de mate și TIC, Dalina Zele, a aplicat teze și în format digital la clasele a VII-a și constant își pregătește elevii pentru examenele naționale cu teste pe tablete. 

Digitaliada: Domnule profesor, care este impactul proiectului Digitaliada în școala dumneavoastră?

Prof. Gheorghe Moldovan: Predau la această școală de peste 25 de ani, iar impactul produs de proiectul Digitaliada în școala noastră este unul deosebit. Tabletele ne-au ajutat și ne ajută, în sensul în care orice copil, mai bun sau mai slab la matematică, are ocazia să facă operații matematice mult mai ușor, mult mai accesibil, învață mai lejer. Iar întâlnirea cu aplicațiile pe care le-am descoperit pe tablete a fost nemaipomenită.  

În momentul când am descoperit Kahoot, copiii erau încântanți, erau entuziasmați. S-au bucurat enorm, la fiecare întrebare bucuria se putea citi pe chipurile lor și eram fericit pentru că eu creasem acele întrebări în aplicație, iar acest lucru m-a determinat să mă implic și mai mult. În semestrul I am avut teze și în format digital, elevii au fost foarte atenți și a fost o pregătire în plus pentru teza normală, care se desfășoară la nivel de școală.  Ne-am bucurat foarte mult și am continuat pe această linie. Am pregătit și un moment pentru 15 ianuarie: am făcut o legătură între Mihai Eminescu și matematică. Am creat din nou un test în Kahoot cu întrebări referitoare la marele nostru poet, legate și de matematică și l-am aplicat copiilor.  

Digitaliada: Dați-ne exemple de capitole unde aplicațiile de pe tablete au adus un plus, concret.

Prof. Gheorghe Moldovan: Până acum am folosit mult aplicații care lucrează cu numere întregi, am făcut câteva teste în Math Test, am lucrat și cu numere divizibile, cu măsurile de unghiuri în aplicația Angles.  

Digitaliada: Care sunt rezultatele pe care le-ați sesizat după folosirea tabeletelor?

Prof. Gheorghe Moldovan: În timpul orelor de matematică derulate în laboratorul digital am sesizat că unii copii care aveau lacune la matematică au fost încântați de noutate și încântați să lucreze la matematică, cred că li se pare mai ușor de reținut astfel. Deosebit de încântați sunt copiii care, de reguă, la final de semestru aveau medii mai mici: ei sunt, cred eu, cei mai câștigați de folosirea tabletelor datorită faptului că înțeleg mai ușor unele noțiuni de teorie, noțiuni care, altădată, li se păreau mai grele.