Fundația Orange

Ghid de utilizare al motorului de căutare Google

Concurs

Tănăsescu Gabriela-Violeta

Trimis la 10.03.2018

Informatică și TIC
INFORMATICĂ ȘI TIC, V MEDIU PREDARE, CONSOLIDAREA CUNOȘTINȚELOR

Tutorialul video prezentat poate fi parcurs cu ușurință de elev datorită exemplelor propuse cu trimiteri către viața reală.



Conținut video


Galerie imagini, clic pentru zoom


Multimedia


Utilizarea motorului de căutare Google și a browserului Chrome poate trezi interesul elevilor în cercetarea diferitelor domenii (tehnologie, matematică, geografie, literatură, limbi străine, etc.) și poate motiva elevii în descoperirea de lucruri noi.
Tutorialul video prezentat poate fi parcurs cu ușurință de elev datorită exemplelor propuse cu trimiteri în viața reală. Astfel, obiectivele principale au fost menținerea interesului elevului în ceea ce privește subiectul abordat, motivația acestuia de a crea propriile exemple și de a construi noi situații de aplicare a noțiunilor dobândite.



Tutorialul video propus se află la adresa https://youtu.be/-j0Qwameu2Y și are la bază următorii itemi:
- Utilizarea în limba engleză a browserului Chrome;
- Realizarea setărilor necesare SafeSearch;
- Căutarea unui termen / unui grup de termeni în funcție de anumite criterii;
- Definirea unui termen / unui cuvânt, cu posibilitatea de a arăta tendințele utilizării lui în timp, pe parcursul istoriei;
- Aflarea prognozei meteo în orașul natal sau oriunde pe glob;
- Aducerea unui calculator științific în fereastra web pentru efectuarea calculelor matematice;
- Realizarea unor conversii între diferite unități de măsură – valori monetare, distanțe, masă, viteză, temperatură, timp, etc.;
- Găsirea orei exacte dintr-o altă țară / zonă - în funcție de fusul orar;
- Descoperirea motorului de căutare KidRex;
- Cunoașterea diferitelor metode inedite de utilizare a browserului Chrome.
Modalitatea de accesare a materialului video în timpul orei de curs poate fi făcută de profesor cu ajutorul proiectului didactic propus (alături de celelalte materiale digitale) pe baza hărții interactive aflate la adresa: https://docs.google.com/drawing/d/1xjlSDV7JEmmjj5OuWi51JJvB1AywdKmUUM9w-TBYYTM/edit?usp=sharing


Alte informații

Profesorul poate propune cu ușurință diferite proiecte de lucru în echipe de elevi - planificarea unei călătorii virtuale în diferite locuri ale lumii ("Lumea așteaptă să o descoperi!"); comparatea mai multor locații de pe glob în funcție de vreme, ora exactă, celebrități ale locului, oameni de știință; căutarea unor cărți scrise de un autor preferat însoțite de imagini sugestive ale personajer (din filme, cărți, reviste - preluate de pe Internet); vizita virtuală pe Stația Spațială Internațională, SSI ("O zi la bordul SSI" - unde se pot aborda distanțe, conversii, calculator, calculul caloriilor pentru o zi, cronometru pentru antrenamente fizice, căutarea și proiectarea unor misiuni), etc.


Tănăsescu Gabriela-Violeta, profesor de Informatică și TIC

Liceul Teoretic , România, Constanța, Constanța

Trimis la 10.03.2018 - 18:23


Materiale similare

Educație digitală pentru profesori

Informatică și TIC
INFORMATICĂ ȘI TIC, V

Campania noastră se adresează cadrelor didactice care vor să își îmbunătățească relația cu noile tehnologii de predare, venind în sprijinul acestora cu tutoriale informative axate pe soluții la probleme punctuale în predarea online.

Algoritmi

Informatică și TIC
INFORMATICĂ ȘI TIC, V

Un algoritm reprezintă o metodă de rezolvare a problemelor de un anumit tip. A rezolva o problemă înseamnă a obține, pentru anumite date de intrare, rezultatul problemei (date de ieșire), de aceea am ales aceasta lecție introductivă.