Fundația Orange

Hai să cântăm și să corectăm!

Concurs

Alexandra Tatu

Trimis la 13.02.2019

Limba și literatura română
LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ, V ÎNCEPĂTOR CONSOLIDAREA CUNOȘTINȚELOR

Ideea acestei activități a apărut în urma observațiilor anterioare în care ajungeam constant la concluzia că îmbinarea muzicii cu literatura sau cu exercițiile de limbă va stârni interesul elevilor.



Conținut video


Multimedia


Ideea acestei activități a apărut în urma observațiilor anterioare în care ajungeam constant la concluzia că îmbinarea muzicii cu literatura sau cu exercițiile de limbă va stârni interesul elevilor. Muzica are un rol benefic în cadrul învățării, în orice formă ar fi folosită. Ea crește receptivitatea și capacitatea de concentrare.

Am folosit în prezentare melodii contemporane ale unor artiști cunoscuți elevilor tocmai pentru ca ei să rezoneze cu textul. Am selectat fragmente din melodii, iar elevii trebuie să recunoască greșelile de ortografie strecurate.
Printre obiective pot enumera: dezvoltarea capacității de receptare a unui mesaj scris greșit, corectarea greșelilor existente. Prin folosirea textelor nonliterare am încercat să imprim elevilor spiritul critic în receptarea unui astfel de mesaj. Șablonul folosit reprezintă un pick-up, element simbolic pentru muzică.


Alexandra Tatu, profesor de Limba și literatura română

Școala gimnazială nr. 2, Dârvari, Ciorogârla, România, Ilfov, Ilfov

Trimis la 13.02.2019 - 22:25


Materiale similare

Fonetică pentru gimnaziu. Corespondența sunet - literă

Limba și literatura română
LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ, V, VI, VII, VIII

Pachetul se adresează elevilor de gimnaziu și cuprinde:
- o lecție video interactivă (cu 2 teste incorporate pentru verificarea atenției) de predare a relației sunet - literă;
- un test de identificare a tipurilor de sunete din cuvinte;
- un test de verificare a înțelegerii relației sunet - literă.

Regatul partilor de vorbire

Limba și literatura română
LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ, V, VI

Prin acest clip video, elevii pot intelege mult mai bine partile de vorbire, asociind elementele abstracte cu elemente concrete, în cazul de fată cu personaje animante având personalitati distincte. Clipul este util tuturor elevilor de gimnaziu.