Fundația Orange

Hai să cântăm și să corectăm!

Concurs

Alexandra Tatu

Trimis la 13.02.2019

Limba și literatura română
LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ, V ÎNCEPĂTOR CONSOLIDAREA CUNOȘTINȚELOR

Ideea acestei activități a apărut în urma observațiilor anterioare în care ajungeam constant la concluzia că îmbinarea muzicii cu literatura sau cu exercițiile de limbă va stârni interesul elevilor.



Conținut video


Multimedia


Ideea acestei activități a apărut în urma observațiilor anterioare în care ajungeam constant la concluzia că îmbinarea muzicii cu literatura sau cu exercițiile de limbă va stârni interesul elevilor. Muzica are un rol benefic în cadrul învățării, în orice formă ar fi folosită. Ea crește receptivitatea și capacitatea de concentrare.

Am folosit în prezentare melodii contemporane ale unor artiști cunoscuți elevilor tocmai pentru ca ei să rezoneze cu textul. Am selectat fragmente din melodii, iar elevii trebuie să recunoască greșelile de ortografie strecurate.
Printre obiective pot enumera: dezvoltarea capacității de receptare a unui mesaj scris greșit, corectarea greșelilor existente. Prin folosirea textelor nonliterare am încercat să imprim elevilor spiritul critic în receptarea unui astfel de mesaj. Șablonul folosit reprezintă un pick-up, element simbolic pentru muzică.


Alexandra Tatu, profesor de Limba și literatura română

Școala gimnazială nr. 2, Dârvari, Ciorogârla, România, Ilfov, Ilfov

Trimis la 13.02.2019 - 22:25


Materiale similare

Textul literar si textul nonliterar

Limba și literatura română
LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ, V

Materialul digital prezintă trăsăturile textelor literare si pe cele ale textelor nonliterare.

Trăsăturile basmului

Limba și literatura română
LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ, V

Lecția video prezintă o metodă de a preda noțiunile teoretice despre specia literară basm, dar și modul de a realiza o compunere argumentativă pentru această specie literară, respectând noțiunile teoretice și un plan de lucru care conține trăsăturile basmului, astfel încât să fie respectat baremul impus de Ministerul Educației pentru acest tip de compunere.