Fundația Orange

Media


În vizită la Liceul Tehnologic Vînători Neamț - școala unde educația digitală ajută elevul să învețe

În vizită la Liceul Tehnologic Vînători Neamț - școala unde educația digitală ajută elevul să învețe

FOTO: Laboratorul Digitaliada al Liceului Tehnologic din Vînători-Neamț


Metodele alternative de predare oferite de tehnologia digitală s-au potrivit perfect cu dorințele profesorilor și elevilor de gimnaziu din comuna Vînători-Neamț.

Tabletele le oferă elevilor și profesorilor de aici adevărate sesiuni de schimb de informație, studiu individual și asimilare logică a cunoștințelor, tehnologia ajutându-i pe cei mici să depășească stadiul de învățare prin repetiție. Poezie și matematică, interpretări reale ale algoritmilor și aplicații, acestea sunt ingredientele pe care profesorii de la Liceul Tehnologic „Arhimandrit Chiriac Nicolau”, Vînători-Neamț, județul Neamț, le folosesc la clasă pentru a le ține trează atenția elevilor.

Matematica pe tabletă este altfel pentru că motivează copiii și îi schimbă, în sensul că le trezește interesul pentru oră, nu mai sunt triști și abătuți știind că urmează ora de matematică. Așteaptă acele minute de pauză, când primesc tabletele și pot aprofunda ceea ce le-am predat la oră”, afirmă doamna Luminița Jîjîie, profesor de matematică la Liceul Tehnologic din Vînători-Neamț.

De partea cealaltă, un proiect educațional digital poate reprezenta pentru un dascăl cu zeci de ani de experiență o schimbare de perspectivă: „Digitaliada a venit ca o oportunitate pentru mine, după 30 de ani de învățământ. Noi foloseam la ore laboratorul digital și calculatoarele, dar nu mai era nimic de actualitate. Acum este mai simplu pentru că avem aceste aplicații și este un lucru foarte bun”, susține doamna Elisabeta Florean, profesor de matematică la școala din Vînători-Neamț.

Digitaliada@Vînători-Neamț

Orele de T.I.C. au un farmec aparte de când Liceul Tehnologic „Arhimandrit Chiriac Nicolau” face parte din familia Digitaliada. Profesorul a descoperit, odată cu folosirea educației digitale în procesul de învățare, cât de utile și inspiraționale pot fi aplicațiile oferite prin proiect. „Accesul la educația digitală este foarte important pentru că atrage copilul să învețe. Mai ales la T.I.C., este foarte important să folosim metode alternative, iar Digitaliada este cel mai bun exemplu. Copiilor le place și le rămâne întipărită în minte informația nouă. Am văzut că ceea ce le place, ceea ce învață cu plăcere, le rămâne întipărit în minte. Dacă alegeam să le arăt algoritmul pe hârtie, folosind coduri sau formule logice, elevii nu ar fi fost așa receptivi la ora de azi”, susține domnul Marius Cocuț, profesor de T.I.C. la Liceul Tehnologic, Vînători-Neamț.

Și pentru că metodele alternative de predare stârnesc interesul elevilor, concluzia o trage doamna Luminița Jîjîie, profesor de matematică: „Tableta îi atrage pe cei mici pentru că le permite să fie toți la același nivel, îi ajută faptul că suntem toți împreună în clasă, dar ei pot studia individual, pot gândi în ritmul propriu. Le mai place și pentru că se pot lăsa prinși de tainele tehnologiei, înțeleg mecanismele aplicației în care lucrăm și revin cu răspunsuri foarte bune. Iar combinând poezia cu matematica, internetul cu matematica, elevii așteaptă cu nerăbdare ora pentru că știu că este ceva deosebit”.