Fundația Orange

Media


În vizită la Școala Gimnazială Bretea Română, județul Hunedoara: Elevii înțeleg lecțiile mult mai repede și mai bine

În vizită la Școala Gimnazială Bretea Română, județul Hunedoara: Elevii înțeleg lecțiile mult mai repede și mai bine

Aspirațiile trebuie să fie mereu înalte și realizările vin, dacă înveți în permanență și dacă te adaptezi – aceasta este lecția predată zi de zi elevilor lor, de profesorii de la Școala Gimnazială Bretea Română, din județul Hunedoara.

Tehnologia și învățământul modern se completează reciproc, întocmai pentru a rezista provocărilor recente și a-i pregăti pe tineri pentru ce îi așteaptă în viitor.

„Faptul că în școală li se oferă posibilitatea de a accede de foarte mici la tot ce înseamnă tehnologie actuală, tehnologie modernă, faptul că această tehnologie este aplicată zi de zi în procesul educativ, pentru copii mi se pare o oportunitate nemaipomenită. Mi se pare că este o cale deschisă pentru ziua de mâine pentru ei”, spune Alexandru Pârlițeanu, directorul Școlii Gimnaziale Bretea Română. 

Iar elevii apreciază și răsplătesc eforturile profesorilor de a se adapta tehnologiei: ”înainte înțelegeam lecțiile, dar mai greu, acum înțelegem mult mai repede și mai bine,” susține Andrei Coman, elev în clasa a VI-a. Una dintre cele mai mari bucurii ale elevilor, dar și a profesorului lor, Ioan Tăușean, este introducerea tabletelor la orele de matematică. Atmosfera din clasă s-a „încălzit”, spune cadrul didactic.

”Sunt foarte multe beneficii pe care nu le-am intuit la început, am luat-o ca pe un instrument care într-adevăr o să mă ajute la fixarea unor cunoștințe, dar valoarea pedagogică a acestui instrument chiar am simțit-o în practica curentă”, spune deschis Ioan Tăușean, profesor de matematică.

Pentru mulți elevi, folosirea telefonului propriu era deja un lucru banal, pe care-l făceau zi de zi. Mai nou, însă, introducerea tabletelor la școală i-a făcut să folosească și în scop educativ telefonul personal, spune Sorina Păduraru, elevă în clasa a VI-a: „Înainte eu foloseam telefonul doar pentru jocuri sau pentru lucruri total diferite față de educație, acum am început și eu să testez aplicațiile pe care le folosim la școală, pe tablete, și asta mă ajută mult mai mult să repet și să-mi învăț”.

Părinții, la rândul lor, apreciază noutățile introduse în școală, iar pentru cei mai mulți Programul Digitaliada înseamnă că școala ține pasul cu învățarea pe care o văd în alte țări, din Vest, unde au rude care le povestesc despre lecțiile digitale. „Majoritatea verișorilor noștri sunt plecați în Franța, Italia. Copiii acolo lucrează foarte mult și copiii aici stăteau și se uitau: uau, cum, tu lucrezi pe tabletă! În schimb, de Crăciun ne-am întâlnit, după ce lucraseră și copiii mei (n.a. pe tablete) și le-am spus că și la noi sunt orele mult mai ușoare acum”, spune Simona Oprea, mama a doi elevi. 

Evoluția elevilor care lucrează în laboratorul Digitaliada este surprinsă de profesorii lor în exemple practice, iar de multe ori această evoluție este chiar surprinzătoare și pentru cadrele didactice. Iată un exemplu oferit de profesorul de TIC, Mariana Jurj, cea care a contribuit și la introducerea în Școala Bretea a proiectului Digitaliada, după ce participase în proiectul pilot al programului de la Școala Gimnazială Băcia. ”O fetiță care avea rezultate slăbuțe, pot să spun, la matematică, în momentul în care am lucrat pe tableta teorema lui Pitagora a fost prima din clasă care mi-a terminat problema corect. Și a putut sa apoi să lucreze și alte probleme fără tabletă”.


Digitaliada@Școala Gimnazială Bretea Română, județul Hunedoara