Fundația Orange

Media


În vizită la Școala Gimnazială Chiojdeni – școala în care educația digitală motivează elevii

În vizită la Școala Gimnazială Chiojdeni – școala în care educația digitală motivează elevii

FOTO: Digitaliada susține învățământul modern


La Școala Gimnazială din Chiojdeni, un cătun de munte din Vrancea, materiile exacte predate cu ajutorul tehnologiei digitale reprezintă baza perfectă pentru cultivarea și exprimarea artelor frumoase.

Profesori și elevi, în egală măsură, se folosesc de echipamentele digitale pentru a pătrunde în lumea fascinantă a desenului și a culorilor, a rimelor și a cuvintelor alese, a sunetelor și poveștilor.

Orele de matematică sunt predate astăzi folosind tehnologia digitală, iar la ora de informatică, elevii din Chiojdeni au ocazia specială de a folosi tabletele Digitaliada pentru a-și pune în valoare creativitatea și imaginația, într-un curs interdisciplinar -  ”T.I.C. și arte frumoase”. În acest context, domnul director Cristian Tache trage o concluzie îmbucurătoare: ”Suntem într-adevăr norocoși, ne-am și străduit să facem parte din acest proiect și, într-adevăr, se observă o îmbunătățire a rezultatelor școlare”.

Domnul Ion Tudose este de 30 de ani profesor de matematică și, începând cu acest an școlar, a avut parte de o surpriză digitală care i-a apropiat și mai mult pe elevi de profesor și de matematică. ”Am reușit acest lucru prin intermediul proiectului din școala noastră, intitulat Digitaliada. Cu ajutorul tabletelor primite, elevii au devenit mult mai apropiați de materie, de mine și nu numai de mine, ci și de colegii mei, pentru că nu numai eu folosesc aceste tablete. Mie mi se pare că evoluăm destul de repede, avem table la care folosim marker-ul, un lucru extraordinar, nu mai zic de tabletele de la Digitaliada pe care le-am primit. Copiii sunt foarte încântați și din ce în ce mai implicați”, argumentează proful de mate.

Digitaliada@Școala Chiojdeni

Profesorul de informatică, domnul Emil Lazăr, a venit către elevi cu un opțional aparte: ”Cursul T.I.C. și arte frumoase și poate fi utilizat de către elevii care au acces la tehnologie digitală. Practic, este un curs interdisciplinar și oportunitatea a apărut odată cu implementarea proiectului Digitaliada în școala din Chiojdeni. Altfel, probabil ca nu mă ducea gândul să fac asta. Când am prins proiectul am știut ce am de făcut. Separat, am urmat și un curs de informatică creativă pe care îl aplic în opționalul de T.I.C., la care folosim tablete. Fac interdisciplinaritate pentru că găsesc foarte multe puncte comune între informatică și arte. Deja mi se pare o zicală depășită că o imagine face cât o sută de cuvinte. Astăzi, o imagine în mișcare face cât o mie de cuvinte”, susține domnul Lazăr, convins fiind de implicarea elevilor.

Implicarea profesorilor și receptivitatea față de educația digitală îi motivează pe copii să învețe din plăcere, este de părere domnul director Tache: ”Digitalul vine cu noutate, acest lucru duce la o interiorizare a motivației pentru învățătură. Deci nu mai există doar o motivație externă: trebuie să mulțumească părinții, trebuie să mulțumească profesorii, această motivație este interiorizată și elevii învață din proprie convingere”.

La Chiojdeni, profesori, autorități și părinți susțin o educație modernă pentru cei mai mici membri ai comunității: ”Pot să vă spun că sunt extrem de mulțumit pentru că fetița mea, elevă la școala din localitate, beneficiază de acest proiect, de aceste tablete pe care le are școala noastră, prin intermediul Digitaliada”, afirmă cu mândrie viceprimarul comunei, domnul Adrian Tănase, tatăl unei fetițe care învață mate și T.I.C. pe tabletă.