Fundația Orange

Media


În vizită la Școala Gimnazială Costești - locul devenit mai captivant după adaptarea la tehnologie

În vizită la Școala Gimnazială Costești - locul devenit mai captivant după adaptarea la tehnologie

Profesorii Școlii Gimnaziale din comuna Costești, județul Buzău, au căutat o metodă de a face școala mai atractivă pentru elevii lor, o metodă cu ajutorul căreia să lupte cu abandonul școlar și absenteismul.

Asta deoarece au înțeles că este nevoie să se adapteze ei la actuala generație de elevi. Mihaiela Sava, directoarea școlii, spune că era într-un fel „disperată pentru că în ultimii ani interesul copiilor pentru studiul matematicii a scăzut dramatic”. 

Așa că Digitaliada a fost soluția bună la momentul potrivit, pentru că rezultatele deja se văd, spun cadrele didactice și elevii împreună. „Orice activitate legată de tablete devine automat mai interesantă, asta vreau să spun, deoarece dă culoare”, spune Alexandra Pap, elevă în clasa a VII-a la Școala gimnazială din Costești. Iar colegul ei, Gabriel Bucur, tot din clasa a VII-a, spune și mai plastic despre Digitaliadă că „acest proiect ne-a dat clasa peste cap, adică este mult mai activă și este mai atentă la fiecare oră”.

 

„Tabletele sunt un suflu nou în clasă, parcă o înnobilează, parcă nu mai privești mobilierul care este vechi și nu te mai uiți pe tabla veche de 30 de ani, te uiți la tablete și e altceva”, povestește Felix Adrian Nicolae, profesorul de matematică.  

Atunci când profesorii vor și reușesc să se adapteze la nou și la așteptările elevilor, cu toții au de câștigat. Iar Florentina Preda, profesoara de limba română și TIC în același timp, are ce să spună despre asta. A reușit să facă mai interesantă pregătirea elevilor la română, printr-un opțional în care tehnologia îi ajută pe elevi să cunoască literatura. „Copiilor le plac gadgeturile, iar noi speculăm acesta afinitate a lor pentru un scop comun, și anume dezvoltarea personalității lor”, spune Florentina Preda.

O elevă din clasa a VII-a, Angela Elena Pascu, face chiar o paralelă între cum a acumulat ea cunoștințele din clasele anterioare și modul în care le-a reținut acum, într-a VII-a, folosind tabletele. „Nu prea îmi amintesc mai nimic din a V-a și a VI-a, pentru că nu mi se părea interesant iar acum, din a șaptea, îmi amintesc. De când s-au adus tabletele îmi amintesc multe lucruri”.

Profesor de matematică, Mădălin Pdgoreanu ne-a spus cum s-au legat lucrurile de la începutul anului școlar, de când Digitaliada a intrat în școală: „La început a fost un joc pentru că ei s-au trezit cu aceste aplicații foarte variate, foarte multe, foarte diverse, dar odată ce am intrat în conținut, au început să învețe”. 

Digitalizarea școlii este susținută și de autoritățile locale din comuna Costești. Viceprimarul Nicolae Gioabă, de exemplu, susține că „învățământul ar trebui cumva organizat în așa fel încât să fie în pas cu lumea aceasta care se dezvoltă foarte repede. Clar că pe copil nu-l mai atrag pixul și caietul, îl atrag aceste dispozitive. Cred că pe viitor o să-i ajute pe elevi pentru că peste tot se cer abilități pentru calculatoare, pentru a lucra pe anumite dispozitive”, spune edilul.  

Digitaliada@Costești