Fundația Orange

Media


În vizită la Școala Gimnazială Dragomirești, județul Dâmbovița - școala ce oferă o educație adaptată la era digitală

În vizită la Școala Gimnazială Dragomirești, județul Dâmbovița - școala ce oferă o educație adaptată la era digitală

FOTO: Elevii de la școala din Dragomirești se ajută între ei la ore


Cadrele didactice de la Școala Gimnazială Dragomirești sunt adevărate modele de perseverență și ambiție.

Canalizarea eforturilor și dăruirea lor s-au văzut în rezultatul obținut anul acesta - intrarea în familia Digitaliada după trei încercări. Așa că, nu e de mirare că unul din motto-urile după care profesorii se ghidează este: Nu contează atât de mult ce faci, ci câtă dragoste pui în ceea ce faci (Maica Tereza).

Au aplicat de fiecare dată la Digitaliada, iar a treia oară a fost cu noroc pentru că și-au îmbunătățit aplicația cu fiecare an. Directorul școlii, Cristian Dragomir, spune că nu ar fi renunțat dacă răspunsul nu ar fi fost unul pozitiv, ci ar fi aplicat în continuare. Din acest punct de vedere, au beneficiat de toată încurajarea și îndrumarea inspectoratului școlar județean: „Am sprijinit cele două școli din județ prin recomandările conform cerințelor metodologice de participare, de selecție, am crezut în aceste școli”, mărturisește Radu Tăbîrcă, inspector școlar de informatică, referindu-se la cele două școli Digitaliada, Dragomirești și Corbii Mari. Profesori, elevi și părinți laolaltă și-au dorit experiența Digitaliada: „Cu siguranță nivelul nostru o să crească și o să ne fie și mai ușor să învățăm, și o să avem rezultate bune datorită faptului că avem și condiții”, este de părere Jenica Râncă, elevă în clasa a VIII-a.

E ceva nou pentru ei și anumite lucruri le înțeleg mult mai ușor. Sunt mai curioși și mai atenți când le spun lucruri noi, le rețin și le aplică mai ușor. Venind cu o tabletă, un laptop, un videoproiector, deja le captez atenția și le trezesc interesul. Orele au căpătat altă culoare.”

Digitaliada@Dragomirești, Dâmbovița

Entuziasmul elevilor de a învăța folosind tablete și aplicații digitale s-a răsfrânt asupra întregii comunități: „Sunt convins că fiecare copil spune acasă ce află la școală legat de tehnologia digitală, povestește fraților, părinților ce aplicații există pe tablete. Părinții au înțeles că prin joc elevilor li se fixează mult mai bine niște noțiuni, li se dezvoltă gândirea algoritmică, astfel încât învățarea să fie mult mai eficientă. Impactul asupra comunității este pozitiv.”, sunt cuvintele directorului școlii, Cristian Dragomir. 

Dorința părinților este ca acest proiect să continue pe o perioadă cât mai lungă: „Vreau să cred că va continua, nu vreau să fie doar un proiect care începe și se termină, îmi doresc să lucrăm cât mai mult cu tehnologia. Ar fi un plus pentru comunitate, pentru elevi, depășim barierele acelea de ‚școală de la țară’. Și asta mă bucură mult.”, crede Magdalenei Matei, mamă și învățătoare la școala primară din Dragomirești.

După primele luni de Digitaliada, am întâlnit la Dragomirești profesori mândri de faptul că le pot oferi elevilor școlii toate condițiile unui învățământ modern și o educație adaptată la era digitală.  Acesta este și îndemnul primit de la Laura Erculescu, inspector școlar de matematică:  „Trebuie să încercăm să fim oamenii timpurilor pe care le trăim astfel încât tehnologia să ne devină un aliat în scopul nostru de a îmbunătăți sistemul educațional, de a avea rezultate mai bune”.

Iar Digitaliada tocmai asta a adus în școala din Dragomirești, schimbare, este de părere directorul școlii: „Copiii mai puțin curajoși au căpătat mai multă încredere în ei. Iar ceilalți, mult mai activi, sunt curioși să descopere. Noi, profesorii, nu le dăm toate informațiile, ci îi lăsăm și pe ei să descopere.”