Fundația Orange

Media


În vizită la Școala Gimnazială Eșelnița - școala unde aplicațiile educative au învins Social Media

În vizită la Școala Gimnazială Eșelnița - școala unde aplicațiile educative au învins Social Media

FOTO: Laboratorul Digitaliada din cadrul Școlii Gimnaziale Eșelnița


Informația transmisă digital, cu ajutorul tabletelor, aplicațiile și evaluările online i-au cucerit pe elevii de la Școala Gimnazială Eșelnița și i-au făcut să se bucure, cu adevărat, de orele de matematică și T.I.C.

Profesorii și părinții, în egală măsură, sunt mândri și fericiți că un proiect digital completează orele tradiționale din micuța școală din Eșelnița, județul Mehedinți. La doar câteva luni de la implementarea proiectului, cadrele didactice de la Eșelnița afirmă că educația digitală i-a cucerit pe cei care erau mai puțin interesați de ore și îi ambiționează pe cei mai silitori.

Aceste tablete ni-i aduc la școală, la ora de matematică, și pe cei mai slabi, mai puțini interesați. Le place că problemele sunt formulate foarte scurt, probleme cu pronunțat caracter practic, grafica animată este foarte atractivă, iar toate aceste avantaje le prind foarte bine elevilor de gimnaziu", afirmă doamna profesoară de matematică, Rodica Boariu.

Nu îi mai putem dezlipi de laborator. Nici nu îndrăznim să le spunem că nu facem ora pe tabletă. Mă bucur foarte tare că elevii noștri au șansa unui asemenea proiect și au tablete la clasă. Sunt cuceriți de informația în formă digitală. În plus, pentru noi, tableta este un laptop mai mic, pentru ei este un telefon inteligent mai mare. Așa, cu tehnologia pe bancă, ne este mai ușor să îi convingem să folosească tehnologia și pentru ceva util, nu doar pentru social media”, afirmă domnul profesor de T.I.C, Ciprian Poganu.

Digitaliada@Eșelnița


Profesorii de la Eșelnița sunt hotărâți să facă toate demersurile pentru a le oferi elevilor acces la un învățământ modern. Pasul cel mare a fost făcut anul trecut, când școala s-a înscris în competiția Digitaliada. Acum, proiectul este unul despre care se vorbește în toată comuna, iar vorbele sunt doar de laudă. Directorul școlii, doamna Rosemarie Cocoana, este convinsă de utilitatea laboratorului și a tehnologiei digitale. „Proiectul Digitaliada a adus după sine dezvoltarea școlii noastre. Suntem conștienți că trăim într-o lume în care este nevoie să fii mereu informat, un deținător de cunoștințe și informații ca să poți persevera. Consider că un laborator digital, și un proiect precum Digitaliada, reprezintă un bonus, un plus de valoare pentru școală și pentru comunitate”, susține doamna director.

Iar părinții sunt încântați: „Mă bucur foarte tare că fiica mea are acces la tehnologie digitală la școală. Are acces la mult mai multe informații decât îi oferă un manual”, susține mama unei fetițe de la școala Eșelnița.

O aplicație cum este Kahoot, pe care o folosesc foarte des, este absolut spectaculoasă pentru elevi, mai ales pentru cei mai mici. Este fascinant pentru ei să se vadă în timp real într-o competiție. Este altceva când se văd sus, pe podiumul aplicației”, susține domnul profesor Poganu.

Concluzia ne-o împărtășește doamna Rodica Boariu: ”Și profesorul are numeroase beneficii de pe urma utilizării tabletei. În cazul predării unor cunoștințe noi, primul pas este rezolvarea unor probleme simple pentru fixarea cunoștințelor. Acest pas de fixare a informației se face mult mai ușor utilizând aplicațiile de pe tablete. Pentru mine este o altfel de muncă. Am aceleași obiective, vreau să îmi aduc toți elevii la același nivel, un nivel înalt, numai că acum am posibilitatea să fac acest lucru pe un alt drum”.



0 comentarii

Trimite comentariu

Toate câmpurile cu steluță * sunt obligatorii.



Anulează răspunsul

Avertisment: Prin apăsarea butonului "Trimite" sunteți de acord ca textele introduse în câmpurile „nume ”, „subiect” și „comentariu” să fie făcute publice și implică acceptarea Termenilor și condițiilor de utilizare a site-ului digitaliada.ro.

Autorul comentariului va fi singurul responsabil de conținutul acestuia și își va asuma eventualele daune, în cazul unor acțiuni legale împotriva celor publicate.