Fundația Orange

Media


În vizită la Școala Gimnazială “Ionel Miron” Ivănești - locul unde formările Digitaliada au impact direct asupra copiilor

În vizită la Școala Gimnazială “Ionel Miron” Ivănești - locul unde formările Digitaliada au impact direct asupra copiilor

Un profesor bine pregătit aduce în clasă nu doar pasiunea pentru materie, dar și tehnicile potrivite pentru a-i iniția pe cei mici în aplicații matematice dintre cele mai complexe.

Dovadă este Simona Grigoraș, profesoară de matematică la Școala Gimnazială "Ionel Miron” din Ivănești, care ne-a povestit, printre altele, cum a preluat ideile formatorilor Digitaliada și le-a aplicat la clasă. "Digitaliada este un beneficiu pentru noi, profesorii, în primul rând. Este o modalitate de a-i apropia pe copii de orele de matematică, pentru că știm foarte bine că matematica este un obiect greu pentru copii și atunci, cu aceste tablete și cu aceste aplicații, reușim să le arătăm că matematica poate fi și ușoară, și distractivă”, a declarat Simona Grigoraș. 

Școala Gimnazială „Ionel Miron” Ivănești, din județul Vaslui, a derulat anul acesta, pentru prima oară, proiectul Digitaliada. Iar printre cei care se mândresc cu reușita școlii se numără și primarul, Vasile Novac. "Eu cred că Digitaliada este un lucru excelent, un lucru formidabil pentru copiii de la această școală, pentru cadrele didactice de la această școală, pentru că le este mult mai ușor să aibă acces la informație, la tehnologie. Iar acest lucru ajută foarte mult în pregătirea copiilor și în alegerea profesiei lor pe mai departe”, a povestit edilul din Ivănești.  

Primarul Vasile Novac a mărturisit că "noi avem responsabilități față de generațiile viitoare și chiar ne vom putea reproșa: dacă unii copii nu au reușit în viață și nu au ajuns acolo unde și-au dorit, poate este și vina noastră, pentru că, poate, puteam face mai mult”.  

"Suntem școală din mediul rural, unde nu toți copiii au posibilitatea să aibă tablete sau internet”, a mărturisit directoarea școlii, Iulica Neamțu. Profesoară de matematică și pasionată, de asemenea, de GeoGebra, doamna director a povestit că și copiii cer să folosească această aplicație ca să poată vedea mai bine corpurile geometrice. "Le place lor să le rotească pentru că noi am făcut și la clasă desfășurarea corpurilor geometrice. I-am pus atunci să construiască corpuri geometrice și din hârtie”, a explicat directoarea, precizând că atunci când le-a arătat elevilor cum pot vedea figurile și cu ajutorul GeoGebra, aceștia i-au replicat: "Doamna dirigintă, nu mai facem cu foarfeca și hârtia, ca pe vremuri. Acum uitați ce frumos desfășurăm în GeoGebra. Și vedem și mult mai bine”.  

Digitaliada@Ivănești


Lucian Gache este tatăl unei eleve care acum, în clasa a VI-a, învață matematica și cu ajutorul tabletei. "Eu sunt mulțumit pentru că acasă, de exemplu, numai se juca. Acum învață carte, o văd eu că nu numai se joacă”, a povestit acesta.

"Ei înțeleg mai bine de pe tabletă și e ceva interesant pentru ei” este de părere și Adriana Gorgan. Mama unei fete de clasa a V-a și a unui băiat de clasa a VIII-a, aceasta se declară mulțumită că cei doi copii îi povestesc de fiecare dată când fac lecții pe tabletă, la școală. "Sunt încântați pentru că învață foarte multe. E bine că s-a introdus proiectul acesta”, spune părintele.