Fundația Orange

Media


În vizită la Școala Gimnazială Nr. 1 Dragoș Vodă, județul Călărași, la un an de implementare a proiectului Digitaliada

În vizită la Școala Gimnazială Nr. 1 Dragoș Vodă, județul Călărași, la un an de implementare a proiectului Digitaliada

FOTO: Elevi de gimnaziu în laboratorul digital al școlii


După un an de implementare a proiectului, la școala din Dragoș Vodă am regăsit aceeași bucurie ca atunci când au aflat că sunt parte din familia Digitaliada.

Entuziasmul este starea care caracterizează pe toată lumea, de la mic la mare. Dar la fel este și seriozitatea, lucru observat încă de pe holul instituției de învățământ, unde vedem că școala își cinstește elevii silitori, având un loc special dedicat recunoașterii acestora.
Tot de aici aflăm și principiile după care se ghidează cadrele didactice din școală, prin citatele a doi filosofi greci: „Educația este cea mai bună provizie pe care o faci pentru bătrânețe”, Aristotel; și „Educația este cel mai frumos dar pe care-l poate dobândi omul”, Platon. 

„Proiectul Digitaliada în Școala Dragoș Vodă a fost un proiect deosebit. Pentru mine, este un proiect de suflet, având în vedere că sunt director în această școală, dar mai ales pentru că sunt profesor de informatică, beneficiar direct al programului”, ne-a mărturisit Lucian Trică, directorul școlii.

Când un lucru trebuie să se întâmple, atunci se va întâmpla cu siguranță. Așa a fost și cu intrarea școlii din Călărași în familia Digitaliada: „De proiectul Digitaliada am aflat întâmplător, în urma unor discuții pe care le purtam, la momentul acela, cu un consultant pentru un alt proiect pe care îmi doream să-l implementez în școală. La un moment dat, am ajuns la discuția despre dotări (...) I-am răspuns că ne-ar interesa să reușim să dotăm laboratorul cu calculatoare noi și cu tehnologie nouă. Și atunci m-a întrebat: Dar dumneavoastră nu știți de Digitaliada?. Și mi-a plăcut cum sună, Digitaliada, a fost un impact puternic. I-am răspuns că nu știu. Apoi mi-a oferit câteva informații, am venit la școală, am intrat pe internet și am căutat mai multe despre Digitaliada și m-am hotărât să aplic. Am observat că perioada de înscriere în proiect era chiar pe ultima sută de metri, așa că l-am sunat repede pe domnul profesor de matematică, l-am întrebat dacă este dispus să se implice într-un astfel de proiect, iar a doua zi deja aveam toate hârtiile”, își amintește domnul director.

 

Digitaliada@Dragoș Vodă

Dacă celor aflate le adăugăm și susținerea totală a părinților, rezultatele nu pot fi decât îmbucurătoare. „Eu sunt foarte mulțumită de rezultatele copilului. După un an, copilul meu are mai multe cunoștințe decât mine în ceea ce privește tehnologia. Stăpânește foarte bine multe aplicații despre care eu nici n-am auzit”, declară mândră mama Alesiei, elevă în clasa a VI-a. „Cu ajutorul proiectului Digitaliada, copiii au înțeles că pot face și altceva pe tablete, nu doar joc. Și e foarte important pentru ei că au înțeles scopul. Asta îi determină, cumva, să învețe și să aibă o cultură generală mult mai bună”, declară Săndica Voicu, mamă și educatoare la Școala Nr. 1 Dragoș Vodă. 

Entuziasmul copiilor se vede în rapiditatea cu care lucrează pe tablete, în dorința de a da răspunsuri corecte: „Astăzi, la ora de TIC, am lucrat și un test în Quizizz și am ieșit pe primul loc. Alături de colegul meu Alex. Anul care a trecut a fost foarte frumos, s-au fixat mult mai bine informațiile și asta se simte, iar anul acesta o să fie și mai bine”, sunt cuvintele lui Andrei, elev în clasa a VI-a. 

Aplicațiile preferate atât de cei mari, cât și de cei mici, sunt Google Classroom, Kahoot!, Quizizz și Scratch Jr. „Google Classroom este o aplicație foarte interesantă, puțin dificilă la început, dar foarte atractivă pentru copii și pentru mine, ca profesor. Se poate folosi atât în predarea noilor cunoștințe, dar se poate folosi excelent la reactualizarea și evaluarea cunoștințelor”, declară directorul și proful de TIC, Lucian Trică.

„La GeoGebra a fost foarte ușor deoarece nu trebuia să desenăm figurile și puteam să vedem mai bine unghiurile, laturile. Îmi plac și Scratch Jr., Google Classroom, îmi place să folosesc e-mail-ul”, spune Alina Țimerman, elevă în clasa a VII-a. Orele de matematică nu mai sunt așa de rigide, ba chiar sunt mai relaxante, după cum mărturisește însuși profesorul de matematică, Irinel Piscu: „Pentru mine, Digitaliada reprezintă o experiență nouă, un nou început în ceea ce înseamnă matematica aplicată, ore desfășurate prin joc și caracterizate de puțin mai multă libertate”.  

Încrederea că anul acesta va fi cel puțin la fel de bun ca cel anterior se simte din partea tuturor: „După un an, concluzia este că sunt foarte mulțumit de cum a fost implementat proiectul în școala noastră. Încă mai avem lucruri de învățat, trebuie să recunoaștem, dar suntem foarte deschiși și ne vom implica în continuare în derularea proiectului. Și vom folosi cu interes toate aplicațiile”, declară directorul Lucian Trică. „Se fixează mai ușor cunoștințele prin jocurile pe care le facem la oră. A fost foarte frumos anul trecut, chiar mi-a plăcut. Și anul acesta știu că va fi la fel. Fără digital, nu ar fi așa de distractiv pentru că digitalul reprezintă viitorul”, ne-a spus Irina Nechita, elevă în clasa a VI-a.