Fundația Orange

Media


În vizită la Școala Gimnazială Nr. 1 Grivița – școala în care educația digitală prezentă la ore este garanția evoluției comunității

În vizită la Școala Gimnazială Nr. 1 Grivița – școala în care educația digitală prezentă la ore este garanția evoluției comunității

FOTO: Educația digitală prezentă la Școala Gimnazială Nr. 1 Grivița prin proiectul Digitaliada


Profesorul modern pregătește elevii nu doar pentru a avea cunoștințe despre o anumită materie, ci pentru viață.

Iar când educația digitală vine în sprijin, orele de matematică sau T.I.C. oferă adevărate lecții de educație civică și conduită cetățenească. Expunerea la educația digitală le oferă elevilor posibilitatea de evolua și de a ajunge curând membrii de încredere ai comunității, sunt de părere profesorii de la Școala Nr. 1 Grivița din județul Galați

Cei mici sunt încântați de ora petrecută în laborator și de tablete, acestea le dezvoltă o gândire algoritmică, și ei înțeleg, astfel, viitoarea lor contribuție la dezvoltarea comunității. ”Elevii de astăzi sunt adulții de mâine. Dacă nu îi ajutăm să se dezvolte, dacă nu le arătăm o cale de urmat, nu putem să avem așteptări de la ei. Noi investim în acești copii, îi educăm, în speranța că vor deveni vecini gospodari, săritori și respectuoși”, afirmă doamna Tincuța Popa, profesorul de T.I.C. 

Digitaliada@Școala Grivița


Laboratorul digital introduce elevii și profesorii într-o cu totul altă lume, iar tehnologia digitală face orele mai interesante. ”Digitaliada aduce zâmbetul pe buzele noastre pentru că îl regăsim pe fețele copiilor. Le place, e cu totul altceva”, afirmă cu mândrie doamna Loredana Constandache, directorul școlii, dar și profesor de matematică la Școala Gimnazială Nr. 1 din Grivița, Galați.

”La orele de T.I.C. îi obișnuiesc  pe elevi să gândească algoritmii și comenzile în cuvinte cât mai puține, cuvinte cu înțeles, cu semnificație. Exact ca în zona IT, cuvântul și semnificația exactă. Doar așa vor învăța cum să ajungă la final, poate chiar și pe drumul cel mai scurt. În plus, așa este și în viața reală. Facem toți pașii necesari pentru a ajunge din locul A în locul B, pentru a evolua ca oameni, pentru a ne integra în societate”, susține doamna profesoară de T.I.C.

Proiectul Digitaliada i-a permis Alinei Nica, profesor de matematică la Grivița, să vadă diversele stadii de evoluție între elevii care au la clasă acces la educație digitală și cei pentru care tehnologia continuă să fie doar o modalitate de petrecere a timpului liber .”Orele la tabletă sunt mai atractive pentru ei și își doresc să lucreze mai mult decât ceilalți care nu au acces la tehnologie și totul e clasic. Predau și la o altă școală, iar copiii de acolo tot timpul mă întreabă cum se face matematică pe tablete.” ne povestește Alina, unul dintre tinerii profesori implicați în proiect.

Doamna profesoară Tincuța Popa trage concluzia referitoare la folosirea educației digitale în micuța școală din județul Galați: „Educația digitală este ca la masă: te invit, îți așez farfuriile, îți dau variante și tu alegi. Ai posibilitatea să mănânci cât poți, în funcție de cantitatea pe care consideri tu că o poți asimila. În acest sens, eu îl invit pe elev să învețe, nu îl forțez”.