Fundația Orange

Media


În vizită la Școala Gimnazială Petriș - școala care evoluează cu ajutorul educației digitale

În vizită la Școala Gimnazială Petriș - școala care evoluează cu ajutorul educației digitale

FOTO: Educația digitală susține învățământul tradițional


Pentru profesorii de la Școala Gimnazială Petriș, județul Bistrița-Năsăud, educația digitală a reprezentat o provocare, poate una mai mare decât pentru elevii lor.

Adaptarea învățământului la cerințele actuale este unul dintre obiectivele clare ale școlii, iar pasul firesc spre educația digitală, pe care profesorii și elevii de la Petriș l-au făcut, prin proiectul Digitaliada, a adus școala pe drumul unei educații corelate cu prezentul și provocările lui. 

Din dorința de a le oferi celor mici informații pe înțelesul lor, profesorii de mate și T.I.C. de la Petriș au descoperit proiectul care aduce tehnologie digitală și aplicații educative la ore - Digitaliada. De atunci, orele se desfășoară cu totul altfel: „Acest proiect ne-a oferit o bază materială foarte bună și aplicații foarte bune”, afirmă domnul Marcel Ivan, profesor de matematică și T.I.C. în cadrul Școlii Gimnaziale Petriș

Până să ajungă însă la cei mici, educația digitală i-a fascinat pe cei mari, pe profesori și pe părinți: „Pot spune că proiectul Digitaliada a fost o provocare pentru noi, pentru dascăli, mai mult decât pentru elevi!”, afirmă sincer doamna Laura Moldovan, directorul Școlii Gimnaziale Petriș. "Profesorii de la școală noastră s-au pliat pe cerințele proiectului, iar în scurt timp ne-am dat seama că utilizând aceste tablete, câștigăm timp”, concluzionează doamna director.

Digitaliada@Petriș


„Având la dispoziție atâtea aplicații pentru T.I.C. și pentru matematică, elevii lucrează practic. Pentru mulți elevi, rezolvarea unui exercițiu cu creionul sau la tablă devenise un lucru pe care îl făceau în mod mecanic sau fără plăcere. Pe tabletă, le e mult mai ușor să identifice anumite noțiuni sau anumite construcții”, susține domnul profesor Ivan, iar doamna profesoară de matematică, Claudia Lupșor, îl completează: „Cei care erau mai slăbuți la matematică au început să-și dea interesul și au început să lucreze mai mult la această materie”.

Pentru părinți, educația digitală prezentă la clasă și oferită copiilor ca metodă de educare și formare reprezintă un beneficiu: „Cei mici nu mai pot fi ținuți departe de tehnologie. Copilului meu îi place foarte mult sportul, dar o oră, două pe zi este pe telefon sau în fața calculatorului. Consider că trebuie să facem cumva astfel încât ei să găsească acea cale de mijloc. Andrei, băiețelul meu, este foarte bucuros că joia are T.I.C. și că domnul profesor aduce tabletele. Iar când face matematică pe tabletă, este și mai încântat. Este foarte bucuros de interacțiunea cu tableta, îi place foarte mult!", afirmă mama unui elev de la Petriș.

Profesorii de aici au înțeles că tehnologia poate reprezenta un mod ideal de transmitere a noilor informații, dar și de sedimentare și testare a cunoștințelor. ”Folosind aplicațiile, am trimis electronic teme pentru acasă elevilor. Responsabilul clasei a primit codul de acces, îl dădea și celorlalți, ei lucrau, iar eu seara vedeam câți și-au făcut tema și care sunt rezultatele. A doua zi știam pe ce să insist”, afirmă proful de mate și T.I.C.

Concluzia o trage simplu, directorul școlii, doamna Moldovan: ”Ne bucurăm de tablete și de materialele didactice. Ne-au ajutat să atingem o țintă a proiectului propriu de dezvoltare instituțională pentru că noi am identificat această nevoie. Suntem recunoscători pentru profesionalism și pentru calitatea materialelor. Ne bucurăm că suntem parte a acestui proiect”.