Fundația Orange

Media


În vizită la Școala Gimnazială Racovița - școala în care elevii participă cu plăcere la ore de mate

În vizită la Școala Gimnazială Racovița - școala în care elevii participă cu plăcere la ore de mate

FOTO: Ora de mate în laboratorul Digitaliada


Omul sfințește locul. Un proverb vechi, care ajută comunitatea din Racovița, județul Sibiu, să rămână actuală. Școala este una dintre principalele instituții care atrage finanțări și proiecte de dezvoltare comunitară.

Pentru cadrele didactice din Racovița, proiectul Digitaliada a fost perfect pentru a ajuta la dezvoltarea școlii din punct de vedere al tehnologiei. Astăzi, laboratorul digital este mereu plin de elevi, pentru că nu doar orele de matematică și T.I.C. se predau cu ajutorul tabletelor, ci și alte ore sunt susținute digital. Elevii sunt printre cei mai buni, iar asta spun numeroasele diplome și medalii cu care școala se laudă, dar și implicarea acestora în proiecte care țin de dezvoltarea întregii comunități.

Avem un colectiv de cadre didactice foarte implicate, muncesc, parcă niciodată nu obosesc. Pentru ele primează interesul elevilor, fericirea acestora și tocmai prin acest proiect am reușit să aducem zâmbetul și în orele de matematică”, afirmă doamna Dorina Ucean, directorul Școlii Gimnaziale Racovița, județul Sibiu.

Entuziasmul pentru orele de matematică de la Racovița a stârnit interesul printre profesorii științelor exacte din județ, iar Inspectoratul Școlar Județean, prin reprezentanții săi și autoritățile locale susțin implementarea proiectelor de genul Digitaliada. „Am avut discuții cu profesorii implicați și mi-au relatat că au fost foarte încântați de pregătirea de care au beneficiat. Plus, este de admirat faptul că elevii vin de plăcere, în sfârșit, și la orele de matematică”, susține Gheorghe Bîrză, inspector școlar general adjunct.

După mine, tabletele nu sunt doar pentru jocuri. Asta trebuie să înțeleagă și ceilalți părinți sau poate și dintre cadrele didactice, care, la început, au avut suspiciuni, trebuie să înțeleagă că făcând matematică și informatică pe tablete, o fac cu mai multă plăcere. Și poate cu asta determinăm și copiii care nu frecventează școala să vină la școală, deci, să împiedicăm abandonul școlar”, afirmă doamna Simona Bucur, părintele unui copil care are acces la educație digitală în școala Racovița și consilier local în cadrul primăriei.

Digitaliada@Racovița


Comunitatea din Racovița, Sibiu, a înțeles că bunul cel mai de preț îl reprezintă generațiile viitoare. De aceea investesc timp, energie și grijă pentru atragerea de proiecte sustenabile. Digitaliada este unul dintre ele.

Eu nu predau matematică, dar, îmi amintesc de când eram copil că orele de matematică erau foarte obositoare, grele. Pe când acum, cu trei, patru minute înainte de orele de matematică, înainte să sune, copiii sunt aliniați lângă ușa laboratorului digital”, afirmă directorul școlii.

Profesorii care sunt implicați efectiv în procesul de predare cu ajutorul tehnologiei digitale sunt încântați de proiect. „Este mai ușor să predau matematica de când tabletele sunt pe băncile elevilor noștri. Avem niște reguli pe care le respectăm, fiecare își cunoaște tableta lui după numărul din catalog. Așa putem ști cât a lucrat fiecare”, susține doamna Dorina Mocanu, profesor de matematică.

Pentru profesorii cu experiență comună, matematică - informatică, proiectul digital din școală este o normalitate și o ușurare a procesului de predare. „Nu este mai greu să îmbinăm educația digitală cu învățământul tradițional, mai ales că eu sunt absolventă de matematică și informatică. În plus, copiii îndrăgesc foarte mult noua tehnologie și cred că acesta este viitorul. Educația digitală îi încântă pe elevi, iar nouă, dascălilor, ne ușurează munca foarte mult. Mi-aș dori să meargă în continuare în paralel, să nu renunțăm cu totul la noțiunea de a scrie de mână, de a calcula mental. Dacă merg în paralel - învățământul tradițional cu educația modernă, digitală - este nemaipomenit”, declară doamna Adriana Șeban, profesor de matematică.

Dar nici orele de T.I.C. nu mai sunt la fel. Dovada o are doamna Camelia Limbășan, profesor de informatică: „Este foarte bine, copiii au recepționat foarte repede modul de lucru cu tableta. Acum suntem la Scratch - încercăm să creăm diferite istorioare în acest program. Informatica este cea mai bine percepută și cotată de către elevi, mai ales că avem la dispoziție aceste programe prin care am dezvoltat anumite abilități, programe foarte pe placul elevilor”.

Elevii, beneficiarii direcți ai proiectului Fundației Orange percep diferențele de predare și apreciază ce au. ”Educația digitală este distractivă. Putem fi mai liberi și comunicăm mult mai mult între noi decât o facem în timpul unei ore obișnuite”, susține Chinthia Sîrbu, elevă în clasa a 8-a la Școala Gimnazială Racovița, Sibiu.