Fundația Orange

Media


În vizită la Școala Gimnazială Sîntandrei: elevii au înțeles utilitatea tehnologiei în învățare

În vizită la Școala Gimnazială Sîntandrei: elevii au înțeles utilitatea tehnologiei în învățare

FOTO: Laboratorul Digitaliada de la Sîntandrei


”Educația digitală este viitorul, într-adevăr. Pornind de la ceea ce facem la tablă, cu creta, facem trecerea în lumea virtuală. Este ceva deosebit, este ceva minunat, pentru că elevii vin cu plăcere la școală”.

Afirmația sinceră a domnului profesor de matematică Sorin Ban este susținută nu doar de note, ci și de atitudinea pe care elevii de la Școala Gimnazială Sîntandrei, județul Timiș, o au la ore. Tehnologia digitală prezentă la clasă prin proiectul Digitaliada a făcut ca cei mici să descopere utilitatea tehnologiei în procesul de învățare, iar profesorii sunt fericiți că, în sfârșit, tableta, instrument modern, aduce valoare, interactivitate și competitivitate actului didactic.

Cu o astfel de atitudine, Școala Gimnazială Sîntandrei a stârnit curiozitate printre profesorii din județul Bihor. Iar pentru a le demonstra cum tabletele completează tradiționalele instrumente, creion și hârtie, cadrele didactice din Sîntandrei i-au invitat pe doamnele și domnii profesori din județ la un cerc metodic aplicat, total digitalizat.

Acest proiect aduce, în primul rând, un plus de imagine școlii noastre, fiind momentan singura școală din județul Bihor care implementează acest proiect. Am avut onoarea să fim gazda cercului pedagogic al profesorilor de matematică din sectorul Oradea Sud. Profesorii au fost deosebit de interesați de tema pe care noi am prezentat-o pentru că, într-adevăr, a fost o noutate.”, afirmă cu mândrie directorul școlii, doamna Elena Duma. 

Digitaliada@Sântandrei


Profesorii invitați au fost surprinși de reacția elevilor: „Cum spunea și colegul care predă aici, domnul Ban, le-au adus elevilor zâmbetul pe buze. Noi, cu creta și cunoștințele scrise în caiet, câteodată-i întristăm”, afirmă doamna Teodora Codău, profesor invitat. Un alt profesor de matematică, o altă concluzie utilă: „M-am gândit la copiii mei, ce benefic ar fi pentru ei! Dar, în principal, nu pentru vârfuri, pentru că ei oricum învață de plăcere și au găsit ceva în matematică, ci pentru cei de nivel mediu și jos, cred că ar fi un context foarte bun pentru ei, să se dezvolte, să îndrăgească mai mult matematica”, afirmă doamna Violeta Paruș.

Nu mai este un secret pentru nimeni că cei mici sunt obișnuiți să interacționeze cu tehnologia: „Și mie îmi place foarte mult GeoGebra. Mă ajută să văd exact cum ar trebui să arate un desen. În clasa a VI-a am făcut liniile importante în triunghi, ceea ce am exersat și astăzi, și m-a ajutat foarte mult. La algebră îmi place foarte mult aplicația Negative Numbers”, spune Patricia cu hotărâre, mulțumită fiind că are acces și în școală la tehnologie digitală.

Această ușurință a elevilor de a mânui tabletele i-a pus pe gânduri pe profesori, iar concluzia a fost că tehnologia pe care elevii o au acasă îi ajută să capete dexteritate, dar ceea ce fac la școală schimbă obișnuința de folosire a device-urilor digitale. ”Eu cred că obișnuința vine din faptul că au telefoane performante, majoritatea. Probabil că sunt obișnuiți să folosească de acasă device-uri. În acest sens, de multe ori avem impresia că noi, profesorii, avem mai multe lucruri de învățat de la ei decât putem noi să-i învățăm. Elevii prind mult mai repede orice problemă din aplicații”, afirmă sincer doamna profesor de matematică și T.I.C., doamna Maria Ile.

În susținerea ideii vine și domnul profesor Sorin Ban: „Elevii au cam avut tehnologie acasă: telefoane deștepte, acces la surse mass-media, au învățat să tasteze de mici; ei știu să intre pe anumite site-uri, știu să se joace de mici, dar acum reușim să aducem ceva mai mult. Practic, aducem școala în casa lor. Iar în mintea lor aducem soft-uri educaționale pe care le folosim și în pregătirea pentru examenul de evaluare națională”.