Fundația Orange

Media


În vizită la Școala Gimnazială din Sita Buzăului: mărturiile profesorilor și elevilor fascinați de predarea altfel

În vizită la Școala Gimnazială din Sita Buzăului: mărturiile profesorilor și elevilor fascinați de predarea altfel

“Tabletele ne-au adus mai mult timp”; “Dacă acest proiect nu ar fi existat, poate că unii copii nu s-ar fi ridicat la un alt nivel”; “Profesorii s-au schimbat mult deoarece aducerea tabletelor i-a făcut să fie mai veseli”.

Acestea sunt câteva dintre mărturiile copiilor din Școala Gimnazială „Nicolae Russu” Sita Buzăului, județul Covasna.

 

Iar copiii nu sunt singurii cărora le place să folosească tabletele la ore. Cei care s-au luptat să se alăture familiei Digitaliada, cei care au urmat cursuri de formare pentru a putea preda digital la clasă, nu mai văd, astăzi, un alt drum în învățământ.  "Eu nu văd predare fără tehnologie. Într-o eră digitală, avem nevoie de predare digitală, cu tehnologie avansată și scopul nostru este să formăm elevi valoroși, care să se descurce mai departe cu calculatorul, cu tableta, pentru că asta se cere pe viitor”, a declarat Cătălina Stoica, profesor de matematică și director al Școlii Gimnaziale din Sita Buzăului.  

Susținătoare puternică a proiectului, Cătălina Stoica povestește despre cum au făcut primii pași în lumea educației digitale, atât copiii, cât și cadrele didactice: în Geogebra, de exemplu, "am început timid, cu pași ușori. Pe urmă au început: Doamna, uitați! Dacă facem așa, ce se întâmplă? Dacă facem invers, ce se întâmplă? Uitați, facem mai ușor dacă accesăm nu știu ce iconiță din aplicație!. Deci, foarte multe lucruri le aflăm de la ei, pentru că ei asimilează mult mai ușor și mai repede decât noi tot ce ține de această tehnologie”. 

Alin Neșa este profesor de TIC în școala din Sita Buzăului și este cel care a înființat, în 2003, primul laborator de informatică al școlii. Acum, tehnologia a avansat atât de mult, încât se bucură că poate "sparge” zidurile unei clase construite formal pentru a pune bazele programării oriunde în școală.  "Un mare avantaj al tabletelor este mobilitatea lor. Adică nu ești legat de un laborator. Poți să ții oriunde în școală o lecție cu tabletele”, explică profesorul de TIC și informatică.  

Copiii din Sita Buzăului, fie că abia au început gimnaziul, fie că se pregătesc deja să intre la liceu, spun că aducerea tabletelor la ore a schimbat întreaga atmosferă din școală. "Cel mai mult îmi place atunci când folosim tabletele. Sunt diferite aplicații care ne ajută să observăm mai bine, să facem lucrurile practic și să le înțelegem”, a declarat Mihaela Murea, elevă în clasa a VIII-a. "Cu ajutorul aplicațiilor reușim să exersăm mult mai mult și rezolvăm mai multe probleme. În primul rând, aplicațiile ne ușurează munca, apoi ne ajută să ne verificăm. Ele ne spun răspunsurile corecte și unele aplicații ne arată și cum ar fi trebuit să rezolvăm, dacă am greșit. Parcă economisim timp de când le folosim”, a continuat Mihaela Murea.  

Colegă cu Mihaela, Minodora Elena Prundar este de părere că "dacă acest proiect nu ar fi existat, poate că unii copii nu ar fi avut șansa să urce la un alt nivel, poate că nu ar fi evoluat”. Proiectul Digitaliada "a adus o schimbare mare, deoarece ne-a ajutat să ne integrăm mai ușor în clasa a V-a pentru că ne putem juca pe tablete jocuri educaționale”, spune Rareș Vasile Șerban, elev în clasa a V-a.  

Profesorul de TIC, Alin Neșa, completează prin a spune că unul dintre motivele pentru care copiii îndrăgesc tabletele la școală este avantajul vizualului: "Copiii percep totul grafic acum. Tabletele vin cu imagini, cu culori, cu animații, ceea ce nu poate realiza un manual, nu-ți poate prezenta un profesor. Degeaba îi pui elevului un PowerPoint și numai se uită la el, dar nu exersează, nu știe să interacționeze cu aplicația respectivă. Deci Digitaliada a venit ca un avantaj”, este de părere profesorul. 

Digitaliada@Sita Buzăului