Fundația Orange

Media


În vizită la Școala Gimnazială nr.1 Roata de Jos, Giurgiu- Locul unde copiii văd matematica în conexiune directă cu tehnologia

În vizită la Școala Gimnazială nr.1 Roata de Jos, Giurgiu- Locul unde copiii văd matematica în conexiune directă cu tehnologia

“Participă toți la ore, ceea ce este idealul: într-o oră să avem o clasă 100% activă. Înainte nu se întâmpla”. Este efectul Digitaliada în Școala Gimnazială nr. 1, Roata de Jos.

Aici este locul unde profesorii sunt o familie, care și-a declarat ca obiectiv anularea diferențelor dintre învățământul de la sat și cel de la oraș. Iar formarea profesorilor astfel încât să predea digital și introducerea tabletelor pe băncile școlii au fost primii pași către noua realitate. "Pentru ei, care sunt născuți-crescuți în era tehnologiei, tehnologia la clasă înseamnă mare lucru. Adică altceva decât să-i dictezi, să scrie clasic, să-l scot la tablă și să fie el nevoit să explice”, a povestit pentru Digitaliada directoarea Școlii Gimnaziale nr. 1 Roata de Jos. Profesoară de Istorie, Constantina Dobre conduce școala de 8 ani, timp în care a fost martora exploziei tehnologice și a văzut cum noile medii modifică inclusiv modul în care copiii învață.  

"De când suntem în proiect, lucrurile s-au schimbat foarte mult. Și văd asta în primul rând în atitudinea copiilor”, a relatat Ana Maria Stamate, profesoara de matematică și TIC. "Participă toți la ore, ceea ce cred că este idealul: într-o oră să avem o clasă 100% activă. Înainte nu se întâmpla. Erau copii care pur și simplu se plictiseau sau își găseau alte ocupații. Geometria s-a schimbat foarte mult. Cred că la geometrie sunt schimbările radicale”, a explicat aceasta. 

"La formarea Digitaliada am fost foarte activ implicați. Nu cred că am stat 2 minute, dar 2 minute e mult, nu cred că am stat să nu facem ceva, să nu învățăm un lucru nou. A fost foarte foarte interesant”, spune Ana Maria Stamate.

Și directoarea, Constantina Dobre, spune că "implicarea oamenilor de la curs, când am participat la pregătire, felul în care au încercat să ne determine să înțelegem ce înseamnă platforma Digitaliada mi s-au părut extraordinare. Eu, cel puțin, am participat cu mare drag, abia aștept următoarele cursuri, și mi se pare că este ceva altfel, ceva care chiar aduce plus valoare școlii și care aduce un beneficiu copiilor și cadrelor didactice care folosesc tehnologia”.

Profesoară de TIC din Școala Gimnazială nr. 1 Roata de Jos, Ana Maria Grigore a declarat că simte nevoia aducerii noii tehnologii în clasă, "pentru că ea stimulează gândirea”. "Am început să aplicăm din acest an proiectul Digitalida, care ne ajută foarte mult în predare. Sunt orele mai interactive, mai bine văd copiii informațiile", spune Ana Maria Grigore. 

Care este reacția copiilor? "În special face matematica să fie mai ușoară, o aduce la un nivel mai pământean, să zicem”, este de părere Mădălina Stan, elevă în clasa a VI-a. "De când proiectul Digitaliada s-a organizat, orele de matematică și de informatică sunt mult mai interactive, cu ajutorul tabletelor, și învățăm mult mai ușor”, spune aceasta. Colegul ei de clasă, Alexandru Stamate, spune după doar un semestru de școală digitală că "ar fi mult mai greu să mă întorc la matematică fără tablete”. 

Nicoleta Burcea, inspector responsabil cu monitorizarea programelor privind accesul la educație, în cadrul Inspectoratului Școlar Județean Giurgiu, a declarat că "impactul pe care acest proiect îl are la nivelul unității se datorează în primul rând colectivului de cadre didactice care conștientizează atât de bine că acești copii merită o șansă egală".

Digitaliada @ Școala Gimnazială Roata de Jos, Giurgiu