Fundația Orange

Media


În vizită la Școala cu clasele I-VIII Satchinez - școala în care mijloacele didactice moderne îi fac pe copii să vină cu drag la ore

În vizită la Școala cu clasele I-VIII Satchinez - școala în care mijloacele didactice moderne îi fac pe copii să vină cu drag la ore

FOTO: Caietul, pixul și tableta


Educația digitală este preferata profesorilor de la școala din Satchinez. Iar entuziasmul elevilor era de așteptat deoarece felul în care cadrele didactice folosesc tehnologia la clasă i-a făcut pe cei mici să privească altfel matematica.

De când tabletele și aplicațiile completează actul didactic, profesorii au observat o schimbare de atitudine în rândul elevilor, mai ales când vine vorba despre materiile exacte. Bucuria elevilor de a lucra cu instrumente digitale la orele de mate și T.I.C. i-a determinat pe profesori să folosească în mod regulat tehnologia digitală la clasă. 

Mijloacele didactice moderne îi fac pe copii să participe cu drag la ore, acest lucru se vede în comportamentul lor. Elevii abia așteaptă să ajungă la orele de matematică sau la orele de informatică predate în laboratorul Digitaliada”, susține directorul Școlii cu clasele I-VIII Satchinez, doamna Liliana Călianu.

Orele de matematică și T.I.C. sunt interactive, elevii se bucură atunci când aplicația îi felicită pentru rezultatul obținut, iar profesorul este mulțumit de procesul didactic. „Putem folosi tehnologia în locul fișelor de lucru. Astfel, noi, profesorii, nu trebuie să mai multiplicăm fișele. Elevii citesc problema, o rezolvă folosind tabletele, dar ne ajutăm și de caiete. Acum nu mai pierdem timp să scriem problema la tablă, o rezolvăm direct pe tablete și avem, astfel, posibilitatea să facem mai multe probleme, recapitulări și fixări de cunoștințe”, afirmă doamna Viorica Jugănaru, profesor de matematică de peste 30 de ani. Pentru dânsa, tehnologia oferită prin proiectul Digitaliada reprezintă o facilitare a procesului de învățare. ”În lucrul cu tableta, fiecare elev are ritmul lui. Eu îi încurajez să nu se grăbească, să fie atenți, să calculeze și pe caiet și abia apoi să dea răspunsul. Iar în cazul aplicațiilor care nu le permit să treacă la următorul nivel dacă nu a fost dat răspunsul corect este și mai bine pentru că îmi dau seama, ca profesor, la ce stadiu de cunoștințe a ajuns fiecare dintre ei.”, afirmă doamna profesoară.

Digitaliada@Satchinez


Altă oră de matematică, alte interacțiuni cu educația digitală: ”Lucrul de care îmi pare rău este că nu avem timp suficient, noi, profesorii de matematică, să lucrăm cu ei pe tablete atât cât am vrea. Asta deoarece programa este foarte stufoasă, iar noi trebuie să-i pregătim pe copii pentru evaluarea națională, în principal. Pentru a le asigura un viitor și, din punctul acesta de vedere, să intre la un liceu bun. Dar ne place și să-i vedem zâmbind în momentul în care lucrează cu tabletele.”, susține Lucia Grosu, profesor de matematică la Școala din Satchinez.

Ajunși acasă, cei mici împărtășesc din experiențele lor părinților. Modul părinților de a se raporta la tehnologia digitală folosită la școală ține de o atitudine modernă și practică. „Eu văd educația digitală ca pe un lucru foarte bun deoarece fetița mea, care este în clasa a V-a, își formează deprinderi digitale. De exemplu, astăzi și curentul îl plătim printr-o aplicație. Tot ce vine, vine gata tehnologizat. Am avut și o discuție legată de o suprafață de teren, într-una din aplicații, un joc cu o grădină și cu producția. Deja elevii iau contact cu sistemul economiei de piață. Deci, rămâi mirat de ceea ce vezi”, afirmă, plăcut surprins, un părinte.

Ora de T.I.C. este un alt motiv de încântare pentru elevi. Doamna profesoară Stana Gavrilovici depune toate eforturile pentru ca orele sa fie moderne, utile, practice, digitale. „Am îmbrățișat Digitaliada pentru că mi-a oferit șansa la o nouă variantă de formare. Am simțit că primesc informații prețioase și mă pot dezvolta la nivel personal și profesional. Acest lucru s-a tradus la clasă prin mai mult entuziasm din partea elevilor. Felul în care decurg orele noastre de T.I.C. s-a schimbat, acum colaborăm mai mult, ne împărtășim unii altora poveștile pe care le facem în aplicații, îl ajutăm pe colegul care s-a împotmolit și tot așa.”, susține doamna profesoară de T.I.C.

Doamna profesoară Jugănaru concluzionează astfel: „Elevilor mei le spun tot timpul asta: eu încep să urc un munte. Dacă voi vreți să vă țineți după mine, eu vă dau mâna, dar de la mijlocul muntelui o să mă trageți voi în sus. Până acolo, eu vă dau mâna să urcați cu mine. Și pe măsură ce urcăm, să știți că vom tot învăța lucruri noi, lucruri care vă ajută să urcați tot mai sus.”.