Fundația Orange

Media


Inspectori școlari județul Bistrița-Năsăud despre impactul pozitiv al tehnologiei asupra copiilor

Inspectori școlari județul Bistrița-Năsăud despre impactul pozitiv al tehnologiei asupra copiilor

Profesor de matematică și inspector școlar pentru discipline informatice în Bistrița-Năsăud, Vasile Șteopoaie ne-a vorbit despre motivele pentru care tehnologia nu mai trebuie să fie ținută departe de școli.

Totodată, la Școala Gimnazială Uriu l-am cunoscut și pe inspectorul școlar de educație fizică și sport, Balázs Deneș, care ne-a vorbit despre o schimbare a  mentalității în ceea ce privește raportarea copiilor la școală, la învățământ, la materii.

Digitaliada: Ce înseamnă folosirea tehnologiei în școală?

Inspector Vasile Șteopoaie: Copiii sunt încântați de folosirea tehnologiei moderne la școală, la fel și profesorii, iar în momentul în care aplici tehnici folosind mediul virtual, în memorie poate rămâne mai multă informație decât atunci când se predă teoretic sau numai la tablă. Impactul proiectului, per total, este unul pozitiv, și în școlile Salva și Petriș, care sunt, de asemenea, parte din Digitaliada. 

Digitaliada: Care este opinia dumneavoastră cu privire la folosirea tabletelor în școli?

Inspector Vasile Șteopoaie: Eu sunt de acord cu folosirea tehnologiei. Mi se pare, cumva, inutil să încerci să interzici un lucru cu care copilul este obișnuit. Suntem într-o eră a tehnologiei în care copiii, deja de la vârste fragede, folosesc telefoanele mobile și tabletele, și atunci ar trebui să îi ajutăm să le folosească în scop util. Deci trebuie să-i facem prieteni cu tehnologia, nu să le-o interzicem. Dacă îi lăsăm să folosească tabletele, o să fie mai atrași de procesul educațional și sigur vin cu plăcere.

Inspector Balázs Deneș: Mă bucur mult că la Școala Gimnazială Uriu au ajuns aceste dotări pentru că elevii noștri au altă mentalitate, ei sunt altfel decât pe vremea noastră. Cred că este un lucru pozitiv ca aceste dotări să vină în sprijinul copiilor, să schimbe mentalitatea noastră, a dascălilor, a părinților. Copiii sunt foarte atașați de aceste tablete cu care lucrează la școală. Iar pentru cei care nu au tehnologie acasă, impactul este și mai mare pentru că se întâlnesc numai la școală cu tabletele respective. Își doresc să învețe cât mai multe, să ajungă la același nivel ca ceilalți copii care au alte posibilități. Copiii vin la școală cu bucurie și cu speranța că vor lucra pe aceste tablete. Eu sunt convins 100% că și abandonul școlar va scădea.